استاندار فارس از راه اندازی غرفه‌ها و فروشگاهای امین در ارتقای سیاست برخورد با گرانفروشی در سطح شهر شیراز و استان خبر داد و گفت: با این راهکار فروشندگان با نصب قیمت‌های مصوب و دریافت سودهای معتادل‌تر در شرایط موجود، زمینه را برای تهیه راحت‌تر مایحتاج مردم فراهم می کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با طلاب مدرسه مدرسه علمیه منصوریه شیراز افزود:گرانی و تورم موجود در بازار یک مسئله فرا استانی و موضوع ملی است اما باید بر بازار نظارت و با گرانفروشی نیز برخورد کرد.

وی افزود: بر اساس رویکرد مدیریت استان مبنی بر برخورد با گرانفروشی در فارس با فعالیت ۶۰۰ نفر از بسیج اصناف بر این موضوع نظارت می شود، هر چند که در این مسیر در کنار بازرسی‌ها نیازمند کمک مردم برای ارائه گزارش گرانفروشی برای مقابله با این موارد هستیم.

ایمانیه به تشکیل قرارگاهی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به مصرف کنندگان اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت غرفه‌های شهرداری در سطح شهر شیراز و توسعه این غرفه‌ها و با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون روستایی می کوشیم که تولیدات کشاورزی با حذف واسطه و حفظ حقوق کشاورز در خرید محصولات، کالا با قیمت‌های مصوب و یکسان به دست شهروندان برسد.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه جهادی عمل کردن یکی از ویژگی جامعه روحانیت است افزود: در جامعه اسلامی شرایط برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی وجود دارد، طلاب می توانند با امر به معروف و نهی از منکر به ترویج فرهنگ غنی اسلامی به ویژه در بُعد عفاف و حجاب بپردازند.

وی در ادامه سخنانش به اهمیت بهسازی مساجد به عنوان پایگاه‌های ترویج فرهنگ اسلامی و سنگر مسلمانان اشاره کرد و افزود: فهرستی از مساجدی که در سطح استان نیازمند بهسازی هستند ارائه شود تا با کمک فرمانداران و بخشدران و دهیاران نسبت به رفع موارد در سال جاری اقدام کنیم.

این مقام مسئول درباره رعایت حجاب و عفاف در جامعه هم گفت : اجرای طرح چهارشنبه های طلایی که با ابتکار سپاه درحال اجرا است به عنوان یکی از اقدامات موثر در سطح شهر شیراز می توان اشاره کرد.
ایمانیه به دغدغه طلاب مدرسه منصوریه نسبت به ایجاد اشتغال در سطح استان و شهر شیراز اشاره کرد و افزود: ظرفیت شهرک صنعتی به عنوان یک ظرفیت بالقوه برای ایجاد اشتغال با فعال بودن ۱۵ تا ۲۰درصد ظرفیت خود ۲۷هزار اشتغال ایجاد کرده است که یکی از برنامه‌های استان افزایش این ظرفیت تا ۴۰ درصد است.

همچنین حضور در روستای ماه فیروزان با حدود ۳۰۰ خانوار در حاشیه شهر شیراز و رسیدگی به مشکلات آن‌ها در راستای محرومیت زدایی یکی از درخواست‌های طلاب مدرسه علمیه منصوریه بود که استاندار فارس به آن پرداخت.

او گفت: خشکسالی و بیکاری موجب شده که روستاهایی در حاشیه شهر شیراز شکل گیرد و شاهد پدیده حاشیه نشینی باشیم که یکی از راهکارها در کنار رسیدگی به این روستاها این است که زمینه را برای ایجاد اشتغال و مسکن در روستاها رقم بزنیم تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

ایمانیه تاکید کرد: رفع برخی از مشکلات نیازمند گذر زمان است و مهم‌ترین اقدام در این مرحله ریل گذاری است که در ادامه با سرعت بخشی در این مسیر می توانیم به اهداف برسیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار