پاسخ درباره اینکه این پلنگ چگونه از محیط طبیعی به قائم‌شهر وارد شده و یا از خانه اطراف افرادی فراری شده است اطلاعاتی ضد و نقیضی منتشر شده است
کد خبر: ۱۰۴۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 24 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، صبح امروز اتفاق جالبی رخ داد، پلنگ سرگردان در خیابان‌های قائم‌شهر جولان داد و حتی به بالای چند منزل هم رفت ولی در هر صورت به دام افتاد و به باغ وحش سمسکنده منتقل شد.

جولان پلنگ مازندران در خیابان‌های قائم‌شهر

 

صبح‌امروز پلنگی درخیابان ساریِ قائم‌شهر مشاهده شده که توسط‌پلیس و آتش‌نشانی درحال تعقیب است! نیروهای انتظامی و محیط زیستی در تلاش هستند تا این پلنگ را زنده‌گیری کنند اما در حین عملیات یکی از ماموران پلیس زخمی شده است.

جولان پلنگ مازندران  در خیابان‌ها و منازل قائم‌شهر+فیلم
 

اخبار ضد و نقیض از نحوه ورود پلنگ به شهر

درباره اینکه این پلنگ از محیط طبیعی به قائم‌شهر وارد شده و یا از خانه اطراف افرادی فراری شده است اطلاعاتی ضد و نقیضی منتشر شده است.

فرمانده یگان محیط زیست مازندران تاکید داشته که این پلنگ وحشی بوده و از طبیعت وارد شهر شده است اما روابط عمومی محیط زیست این استان اعلام کرده است: براساس شواهداین پلنگ در خانه کسی بوده و از خانه فرار کرده است.

خبرهای نگران کننده از سلامتی پلنگ

بر اساس این گزارش ، علاوه بر اینکه فیلم‌های منتشر شده درباره نحوه زنده‌گیری و انتقال این حیوان انتقادات بسیاری از سوی فعالان محیط زیست به همراه داشته است و احمد بحری محیط بان قمی در صفحه شخصی خود از اعلام کرده است:

خبرهای خوبی از سرنوشت این پلنگ به گوش نمی رسد! 

 

گفتنی ست

کورس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پلنگ وارد یکی از خانه‌های مسکونی شد و در مسیر به دو مامور نیروی انتظامی حمله و آن‌ها را زخمی کرد.او افزود: در حین تعقیب نیرو‌های حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی پلنگ به سمت دیگر شهر فرار کرد و برای جلوگیری از وحشت بیشتر مردم، یکی از ماموران به سمت پلنگ شلیک تا مانع از جراحت بیشتر به ماموران انتظامی شود.

محیط زیست می گوید با توجه به اینکه در اطراف قائم شهر مکانی برای زیست این گونه حیات وحش وجود ندارد، به احتمال زیاد این حیوان خانگی بوده و از قفس رها شده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار