معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک چالش های جدی و زیادی دارد که باید برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 24 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: طرح نسخه نویسی الکترونکی طرح جامع و خوبی است و در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم و اجرای کامل و صددرصدی آن، بسیار مفید و اثر بخش خواهد بود اما تا رسیدن به جایگاه ایده آل برای اجرای کامل آن همچنان فاصله داریم.
وی یادآورشد: مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به رفع نواقص موجود در این طرح نیست و لازم است دستگاه هایی نظیر ارتباطات (اینترنت و پهنای باند) و سازمان های بیمه گر(آموزش مردم) و غیره در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی تاکید کرد: این طرح از بهمن سال ۱۳۹۹ به صورت آزمایشی در چند کلینیک آغاز اما از خرداد سال بعد (۱۴۰۰) به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در حال حاضر نیز در ۹۵ درصد مراکز دولتی و بیش از ۷۰ درصد خصوصی نسخه الکترونیک در حال اجراست.
دکتر صادقی، کندی سرور، مشکل در ثبت نسخ و بازخوانی سوابق و اطلاعات را از جمله مهمترین مشکلات اجرای این طرح بشمرد و گفت: بروز این مشکلات باعث نارضایتی مردم و پزشکان می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عدم همسانی برخی کدها خصوصا کدهای تامین اجتماعی (کدهای ارزش نسبی که توسط وزارت بهداشت ابلاغ می شود) و همچنین در مواقعی که سامانه های سازمان های بیمه گر به روز می شود نیز همکاران و مردم دچار مشکل می شوند.
وی افزود: ثبت نشدن کد برخی خدمات سرپایی نظیر خدمات و لوازم اورژانسی و همچنین زمانی که کد ملی اشخاص با دستور مقام قضایی مسدود می شود، ارائه خدمت و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک دچار مشکل می شود.
وی تاکید کرد: همچنین تعریف نشدن نظام ارجاع مشخص برای بیمه هایی چون روستایی و کمیته امداد از دیگر موانع اجرای این طرح است.
دکتر صادقی در پایان گفت: همچنین اخلال در ارسال مستقیم اطلاعات از سیستم بیمارستان ها و مراکز درمانی به سیستم استحقاق سنجی سازمان های بیمه گر نیز می تواند در اجرای این طرح مشکل ساز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار