فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری 532 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد از افزایش 12 درصد این کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 01 October 2015

به گزارش ایرنا ، سردار ابراهیم کریم خانی در نشستی با خبرنگاران استان به مناسبت آغاز هفته ناجا افزود: این افزایش از یک طرف مایه دلگرمی و از طرفی نیز مایه نگرانی است که استان مصرف داخلی بالایی داشته و یا مصرف ترانزیتی نیز در استان اتفاق می افتد.
او با بیان اینکه این میزان مواد مخدر از شش باند مواد مخدر و چند فرد یک یا دو نفره کشف شده افزود: افراد دستگیر شده در این زمینه بر اساس پیگیری ها در سایر استان های کشور از جمله تهران ، البرز ، کرمانشاه ، لرستان و سیستان و بلوچستان دستگیر شده اند.
وی از برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی برای مقابله با خرده فروشان مواد مخدر که چهره محله ها و پارک ها را آلوده کرده اند ، عزم جدی دارد.
وی اظهار کرد: 71 درصد سرقت های انجام گرفته در نیمه اول امسال در این استان سرقت های خرد است و در این مدت سرقت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: 71 درصد از سرقت ها خرد و دارای ارزش مالی زیر 10 میلیون ریال و 29 درصد از سرقت ها مهم هستند.
وی گفت: در همین مدت سرقت به عنف در استان نیز نسبت به مدت مشابه 17 درصد کاهش یافته است.
کریم خانی با اشاره به افزایش قتل در شش ماه اول سال جاری از وقوع 13 فقره قتل در سال جاری خبر داد و افزود: تمام این قتل ها منجر به دستگیری شده است.
وی همچنین به افزایش 29 درصدی درگیری های دسته جمعی در استان اشاره کرد و گفت: این درگیری ها بیشتر بر سر مسائل جزئی از جمله زمین ، خیابان و محاوره ها بوده است.
فرمانده انتظامی استان در زمینه اولویت جرایم در استان اظهار کرد: نزاع و درگیری ، ناهنجاری های اجتماعی ، تصادفات ، سرقت و مواد مخدر پنج اولویت جرایم استان را تشکیل می دهند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با تایید خبر دستبرد به بانک مسکن در اردبیل گفت: این بانک شبانه مورد دستبرد قرار گرفته و به ادعای مسوولان بانک هفت میلیارد ریال از این بانک به سرقت رفته است.
کریم خانی افزود: سارق یا سارقان با بریدن شیشه از حیاط خلوت بانک وارد شده اند و به دلیل اینکه این بانک به دوربین و آزیر های 110 متصل نبوده ، زنگ خطر به صدا درنیامده است.
وی با انتقاد از بانک ها در خصوص بی توجهی به استاندارد کردن سیستم های امنیتی گفت: بانک ها نباید بیش از 500 میلیون ریال پول را به صورت شبانه نگهداری کنند و نگهداری هفت میلیارد ریال بی احتیاطی بانک محسوب می شود.
کریم خانی با بیان اینکه 50 درصد از قضیه سرقت از بانک مسکن بررسی شده است ، گفت: سرنخ هایی در این زمینه به دست آمده که بعد از حصول نتیجه اطلاع رسانی
می شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار