سئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از استخراج ۸۵ کیلوگرم ژل رویال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 10 May 2022

تابناک فارس به نقل از سلام مرودشت: مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از استخراج ۸۵ کیلوگرم ژل رویال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، رضا اسمعیلی با اشاره به اینکه بهترین زمان استخراج ژل رویال در فصل بهار است، اظهار کرد: ترشح ژل رویال محدود است و این میزان ژل رویال از حدود یکصد کلنی استخراج شده است.

این کارشناس با اذعان به اینکه قیمت هرکیلو گرم ژل رویال حدود ۱۵ میلیون تومان است و در مقایسه با قیمت عسل دارای ارزش افزوده بالا است ، ابراز کرد: زنبورداران باید با تولید ژل رویال و سایر محصولات پای به عرصه کسب و کار جدیدی بگذارد تا از بازارهای جهانی عقب نمانند.

وی پرورش ملکه را از برنامه های جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد جهاد کشاورزی خروج از تک محصولی و ورود به عرصه تولید چند محصولی است، و تولید ژل رویال، گرده و زهر زنبور و بره موم در صنعت زنبورداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته اسماعیلی ؛ بر اساس منابع موجود ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، رشد سلول های سرطانی را مهار می کند، باعث تنظیم فشار خون می شود و اختلات گوارشی و التهاب را مهار می کند.

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: شهرستان مرودشت دارای ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۴۰۰ زنبورستان دارای مجوز است و سالانه حدود ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

برچسب‌ها: اخبار مرودشت, سلام مرودشت، اخبار مرودشت، صادرات, کشاورزی
مطالب مرتبط

برچسب ها: تولید ، ژل رویال ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار