مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سالانه ۳۵ کیلوگرم ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر در زنبورستان‌های شهرستان کازرون تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 27 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید ژل رویال در زنبورستان‌ها، اظهار کرد: سالانه ۳۵ کیلوگرم ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر در زنبورستان‌های شهرستان کازرون تولید می‌شود.

او ادامه داد: این محصول گران قیمت که در صنایع دارویی از آن استفاده می‌شود، هر کیلو گرم آن حدود ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان کازرون در تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل اشاره کرد و افزود: علاوه بر تولید ژل رویال، سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گرده گل، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موم عسل و ۵ کیلوگرم بره موم از زنبورستان‌های این شهرستان استحصال می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: بر اساس سرشماری زنبورستان‌ها در پارسال، شهرستان کازرون با دارا بودن ۴۱۵ زنبورستان و ۱۰۰ هزار کلنی زنبور عسل، دارای رتبه دوم در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ژل رویال بعد از عسل مهم‌ترین محصول زنبور عسل در کندو بوده و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری در درمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تولید ، ژل رویال ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار