مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:880 هکتار از اراضی منابع طبیعی وضعیت بحرانی دارند،وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درزمینهٔ طرح‌های آبخیزداری 106 پروژه در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ 04 March 2015

مهرزاد بوستانی بعدازظهر امروز در نشست خبری آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده در هفته منابع طبیعی 340 هزار اصله نهال توزیع می‌شود.

وی افزود: تولید نهال‌های بومی از قبیل بلوط، بنه، بادام و کنار در دستور کار قرارگرفته و مدیریت چرا و اجرای طرح‌های مرتع‌داری با جدیت پیگیری می‌شود.

بوستانی ادامه داد: تاکنون بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهر شیراز را در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قراردادیم که مورد درختکاری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با همکاری شهرداری شیراز در مساحت 11 هزار هکتار اقداماتی در عرصه جنگل و توسعه فضای سبز برون‌شهری انجام شد.

بوستانی با اشاره به اینکه 880 هکتار از اراضی منابع طبیعی وضعیت بحرانی دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درزمینهٔ طرح‌های آبخیزداری 106 پروژه در حال اجرا است.

به گفته وی، در برخی نقاط استان که به سبب از بین رفتن پوشش گیاهی احتمال بروز سیل وجود دارد تدابیر لازم اندیشیده و اجرایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: امسال یک هزار و 250 میلیارد ریال اعتبارات خشک‌سالی به این استان تخصیص داده شد که از این میزان تاکنون 750 میلیارد ریال آن پرداخت‌شده است.

وی یادآور شد: این اعتبارات در بخش‌های مختلف برای مبارزه با عوارض خشک‌سالی هزینه می‌شود.

این مسئول سپس ابراز کرد: امسال برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی فارس 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون هشت میلیارد ریال آن تخصیص‌یافته و برای تأمین تجهیزات هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: در سال 93 برای حفظ، حراست و ارتقا منابع طبیعی 350 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده‌شده که از این رقم 180 میلیارد ریال آن جذب‌شده است.

بوستانی اضافه کرد: در سال جاری از یک هزار و 600 هکتار از اراضی منابع طبیعی که تصرف‌شده با حمایت قوه قضاییه برای 80 درصد آن به نفع منابع طبیعی حکم قضایی صادرشده و 580 میلیون تومان جریمه دریافت شده است.

وی اضافه کرد: امسال منابع طبیعی فارس از 20 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی، 6 میلیارد ریال اعتبار از محل 2 درصد درآمد نفت و گاز و چهار میلیارد ریال اعتبارات ماده 180 که در اختیار نمایندگان فارس است، برخوردار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار