معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:
این روزها قیمت شن و ماسه به صورت نامتعارف، بدون هرگونه اطلاع قبلی و عدم تایید قیمت توسط دستگاه‌‌های متولی افزایش یافته و موجب گلایه مندی مردم از این وضعیت نابسامان شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 28 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ولی باج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: در گذشته قیمت گذاری توسط سازمان صمت انجام می‌گرفت که برابر رأی دیوان عدالت اداری قیمت گذاری شن و ماسه در حال حاضر تابع شرایط عرضه و تقاضا در بازار است و تولید کننده با توجه به شرایط، قیمت را تعیین می‌کند.

وی افزود: انجمن شن و ماسه قیمت ۹۲ هزار تومان را به تولید کننده ابلاغ کرده و سازمان صمت اعلام کرده این قیمت متعارف نیست و مورد تایید نخواهد بود اگر تمکین نکنند آنها را به تعزیرات معرفی و تشکیل پرونده جریمه برای آنها داده می‌شود.

معاون امور صنایع اداره صمت ایلام ادامه داد: گرانترین نوع شن و ماسه قیمت ۹۲ هزار تومان که با ارزش افزوده مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است و سایر شن و ماسه شامل شکسته، بیس، نخودی قیمت‌های پایین‌تری دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر قیمت، کرایه حمل تا مقصد به آن اضافه می‌شود که اختیار این کرایه در دست تولید کننده یا سازمان صمت نیست و قیمت حمل و نقل توسط راهداری کشور و بر حسب تن کیلومتر تعیین و ممکن است دست مصرف کننده در مناطق دور با قیمت بیشتری برسد.

باج در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قیمت غیر متعارف از مصرف کننده گرفته شده با ارائه فاکتور و سند به بازرسی سازمان صمت مراجعه یا با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

وی افزود: باید قیمتی تعیین شود که از هزینه‌های تولید کننده پایین‌تر نباشد چون وقتی قیمت پایین باشد کارخانه نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و ممکن است تعطیل کند.

معاون امور صنایع اداره صمت ایلام گفت: اگر قیمت شن و ماسه بصورت متعارف تغییر و از طرف سازمان صمت تایید شود مانند سال‌های گذشته به صورت رسمی و قانونی اعلام خواهد شد.

باج در پایان اظهار کرد: اکیپ ۴۰ نفره وجود دارد که یکی از وظایف آنها نظارت بر این موضوع است که برای تعدادی از تولیدکنندگان شن و ماسه که قیمت را رعایت نمی‌کنند تشکیل پرونده صورت گرفته است.

مسئولین استان ایلام نسبت به نظارت بر اوضاع مسکن در این شرایط بازار عملکرد ضعیفی دارند که باعث شده اقشار متوسط به پایین استان توانایی خرید مسکن نداشته باشند.

افزایش بی‌رویه قیمت مصالح در استان و عدم نظارت مسئولین ارشد استان و دستگاه‌های متولی بر این وضعیت به گونه‌ای شده که حتی نسل جوان امیدی به تهیه مسکن نداشته باشند و باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این اوضاع اقداماتی صورت بگیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
سلام قیمت ماسه شهرستان ملکشاهی ۱۵۰هزار تومان است لطفاً رسیدگی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار