مدیر جهاد کشاورزی خرم بید گفت: سرمای بهاره چهارم و پنجم خرداد ماه سال جاری ۹۵۸ میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 30 May 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: آرش خسروانی اظهار کرد: بر اثر برودت هوا و یخبندان چهارم و پنجم خرداد ماه سال جاری خسارت‌های سنگینی به اراضی کشاورزی ومحصولات باغی این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: افت دمای چهارساعته در نیمه اول خرداد امسال باعث شد تا ۲۰ درصد از باغات انگور، ۳۰ درصد از باغات آلو، ۲۰ درصد از مزارع گندم و سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی این شهرستان خسارت ۱۰۰ درصدی ببیند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم بید با ذکر این نکته که خسارت‌های وارده به اراضی باغی و زراعی این شهرستان گسترده است، خواستار حمایت جدی دولت از این بهره برداران شد.

خسروانی میزان خسارت وارده حاصل از سرمازده‌گی بهاره خرداد ماه امسال را ۹۵۸ میلیارد ریال برآورد کرد و بیان داشت: میزان خسارت وارده به محصولات باغی ۷۱۵ میلیارد ریال و محصولات زراعی ۲۴۳ میلیارد ریال است.

او بر لزوم پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و باغی تاکید کرد و گفت: لازم است تا کشاورزان و باغداران با زیر پوشش قراردادن محصول خود پشتوانه‌ای برای جبران خسارت‌های وارده داشته باشند.

برچسب ها: خسارت ، سرما ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار