مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: در راستای تأمین سلامت غذایی شهروندان، مهم‌ترین رویکرد اداره کل دامپزشکی این استان مقابله با فروش مواد دامی غیربهداشتی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 03 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:قاسم رضائیان‌زاده اظهار داشت: از ماه گذشته تاکنون فعالیت‌های چشم‌گیری در زمینه کنترل و نظارت بر کشتار دام به‌ویژه در عید قربان و نیز بازرسی از مراکز فروش مواد دامی و پروتئینی این استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی سرزده کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از مراکز بسته‌بندی شهرستان لامرد 15 کارتن با وزن تقریبی 200 کیلوگرم تخم‌مرغ فاسد و فاقد هویت و با بسته‌بندی نامعتبر (بدون تاریخ تولید و انقضا و ...) از یک کارگاه بسته‌بندی کشف و طبق مقررات معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی فارس تصریح کرد: در بازرسی کارشناسان نظارت بر بهداشت و مواد غذائی این اداره در ماه گذشته از یک واحد مرغ‌فروشی واقع در شهرستان لامرد 400 کیلوگرم مرغ گرم کشف و معدوم شد.

رضائیان‌زاده اضافه کرد: این مقدار کشفیات مواد غذایی تاریخ‌ گذشته شامل 300 کیلوگرم گوشت مرغ گرم و 100 کیلوگرم سنگدان تاریخ‌مصرف گذشته بود که طبق مقررات ضبط و از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت یک رستوران بین‌راهی به دلیل تکرار تخلفات بهداشتی به‌ویژه استفاده از مرغ غیربهداشتی و ذبح‌شده خارج از کشتارگاه در شهرستان آباده پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: این رستوران بین‌راهی به دلیل تخلف بهداشتی و استفاده از 40 کیلوگرم مرغ که به‌طور غیرمجاز و از یک مرغداری تهیه و خارج از کشتارگاه به‌صورت غیربهداشتی ذبح‌شده بود با دستور مقام ذی‌صلاح قضائی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.

رضائیان‌زاده خاطرنشان کرد: در فرآیند بازرسی کارشناسان از رستوران‌ها، یک رستوران که پیش‌ از این به علت تخلف بهداشتی تذکر جدی دریافت کرده بود به علت تکرار در استفاده از مرغ‌هایی که به‌طور غیربهداشتی و خارج از کشتارگاه ذبح‌ شده بود با دستور دادستان پلمب و پرونده اتهامی صاحب رستوران و مرغدار متخلف در مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری به اداره‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس بیان داشت: در این مدت همچنین یک کامیون حامل 5 هزار قطعه جوجه یک‌روزه غیرمجاز و بدون اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی در پست قرنطینه ورودی شهرستان مرودشت توقیف شد.

رضائیان‌زاده افزود: این محموله از تهران بدون مجوز به سمت شهرستان مرودشت در حرکت بود که با همکاری نیروهای پلیس‌راه توقیف و پرنده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و پس از اخذ دستور نسبت به معدوم‌سازی جوجه‌های رنگی اقدام شده است.

وی با اشاره به به احتمال انتشار بیماری‌های طیور از یک منطقه به منطقه دیگر و سهل‌انگاری در رعایت مسائل بهداشتی، گفت: پست قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان آباده نیز با همکاری نیروی انتظامی هر نوع جابه‌جایی و حمل‌ و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی را کنترل و رصد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهار داشت: دامپزشکی حافظ سلامت و بهداشت جامعه است و بر این اساس با افرادی که اقدام به توزیع و حمل دام و طیور بدون مجوز دامپزشکی می‌کنند که تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت جامعه به شمار می‌روند به‌شدت و برابر مقررات موجود برخورد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار