مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: برنامه کودی استان در سالجاری نیز، ۱۲۳هزار  تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که شامل حـــدود نود هزار تن ازته، بیست و هفت هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ هزار تن پتاسه است.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 15 June 2022
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: برنامه کودی استان در سالجاری نیز، ۱۲۳هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که شامل حـــدود نود هزار تن ازته، بیست و هفت هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ هزار تن پتاسه است.

به گزارش تابناک همدان، بهروز الیاسی با اشاره به تأمین صد در صدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط این شرکت گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود صد هزارتن انواع کود‌های شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌شود.

وی از ذخیره استراتژیک بیش از بیست هزار تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تأمین کود‌های شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده کود‌های شیمیایی، اقدام به عقد تفاهم نامه با شرکت‌های تولیدی نموده است که میتوانند محصولات خود را از طریق شبکه بزرگ کارگزاری این شرکت عرضه نمایند.

وی در خصوص کیفیت کود‌های شیمیایی تأمین و تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: که فرایند تأمین، تدارک و توزیع تا مصرف کود‌ها توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار می‌باشد و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد بطور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان با اعلام اینکه ۸۰ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان داریم گفت: این شرکت ها کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد. 
 
الیاسی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کود‌های تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان بخشی به آحاد مردم از کشاورزان عزیز و زحمتکش تقاضا نمود که کود‌های موردنیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه نموده و در مصرف آن‌ها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار