به گفته فرماند ار ویژه لارستان فارس مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به طرح‌های راه‌سازی جنوب فارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 18 June 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: داریوش دهقان گفت: ۵ هزار میلیارد ریال در قالب وام از محل ماد ه ۵۶ برای شتاب‌بخشی د ر اجرای طرح ملی و نیمه‌کاره به محور لار- جهرم – بند رعباس اختصاص یافت.

او گفت: تخصیص این مبلغ علاوه بر اعتبارات ابلاغی از محل‌های مختلف د ر بود جه ۱۴۰۱ برای پروژه ملی و جاده ترانزیتی لار- جهرم- بند رعباس است.

فرماندار لارستان گفت: پارسال ۲ هزار میلیارد ریال از همین محل یعنی ماده ۵۶ و از طریق بانک ملی به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بخشی از آن معاد ل ۶۰۰ میلیارد ریال به اد اره‌کل راه و شهرسازی لارستان ابلاغ شد ه است.

او گفت: از آنجا که این محور تردد انواع خودرو‌های سبک و سنگین به ویژه کامیون‌های حامل مواد سوختی و غذایی در محور جهرم- لارستان- بندرعباس همواره پرترافیک و حادثه‌ خیز است که با اتمام این طرح حجم ترافیک در این جاده آرامش و به مرد م منطقه و رانندگان به همراه خواهد داشت.

این محور ترانزیتی و پرتردد، اما ناایمن اگرچه در حوزه جغرافیایی دو استان فارس و هرمزگان است که مرکز ثقل و نقطه اتصال شمال به جنوب کشور نیز محسوب می‌شود که تردد روزانه و ترافیک سنگین تریلر‌های حامل مواد سوختی و غذایی در این مسیر از مناطق مختلف کشور است که بر اساس گزارش اد اره‌کل راه و شهرسازی حد ود ٢٠٤ کیلومتر از طرح احداث باند دوم این محور در حوزه لارستان قرار دارد که تاکنون احداث باند دوم در طول ٣٢ کیلومتر از این طرح به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار