مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: تعداد 390 دانش آموز دچار آسیب دیدگی شنوایی به شیوه آموزش خاص و تلفیقی در استان تحصیل می کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 03 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، قاسمی افزود: از تعداد کل دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شنوایی 120 نفر در 3 مرکز خاص آموزش ناشنوایان تحصیل می کنند و 270 دانش آموز کم شنوا و ناشنوا نیز در 200 مدرسه عادی به شیوه تلفیقی در کنار دانش آموزان عادی استان آموزش می بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان 1058 نفر می باشد که دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شنوایی 36 درصد از دانش آموزان استثنایی استان را شامل می شوند که با استفاده از فناوری های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.

سالار قاسمی تصریح کرد: هر سال 8 مهر به مناسبت روز ناشنوایان در مدارس استثنایی ناشنویان استان مراسمی برگزار می شود، و هدف از این مراسم ارتقاء فرهنگ ناشنوایان، توجه به زبان علم و اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم از دستاوردها و مشکلاتی جامعه ناشنوایان می باشند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تعداد 22 مرکز آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان فعالیت می کنند که دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی در این مراکز آموزشی تحصیل می کنند، همچنین 5 مرکز آموزشی ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز در استان فعالیت دارند.

گفتنی است اولین معلم ناشنوایان استاد جبار باغچه بان(عسکرزاده) یکی از خادمان پرتلاش فرهنگ ایران و به معنای واقعی کلمه معلم بود. زنده یاد باغچه بان در سال 1298 آموزگاری را آغاز کرد. وی نخستین مؤسس کودکستان ناشنوایان در تبریز بود. باغچه بان، اولین شخصی است که در ایران، آموزش شنیداری و دیداری را به دستگاه آموزش کشور وارد کرد و برای نخستین بار به فکر آموزش و تربیت کودکان ناشنوا افتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار