مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس با اشاره به برنامه اعمال مدیریت مصرف در بخش کشاورزی گفت: از ساعات ۱۱ تا ۱۸ هر روز که گرمترین ساعات روز است و آب دادن به زمین کشاورزی بر مبنای نظرات کارشناسی در این ساعات ۶۰ درصد هدر رفت دارد و در این ساعات به مدت ۵ ساعت چاه های کشاورزی استان خاموش می شود و وزارت نیرو در ۱۹ ساعت باقی مانده انرژی برق را رایگان در اختیار می گذارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: آیت الله لطف الله دژکام عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه مسئله غدیر همین مدیریت اجتماعی است، ابراز کرد: اگر این موضوع مدیریت اجتماعی نبود، اصلا غدیر را نداشتیم.

وی گفت: مسئله حکومت در واقعه غدیر اعلام شد و در نگاه دینی ما حکومت تجلی ربوبیت خدا بر ما است و مخالفت ها از همین جا شروع می شود.

دژکام با بیان اینکه فرعون های زمانه مدعی هستند که خدا در جامعه نباید حکومت کند، ابراز کرد: غدیر می گوید خدا در همه عرصه های ربویت و اجتماعی حکومت می کند.

به گفته امام جمعه شیراز مخالفت ها در مقابل ولایت فقیه هم بر سر همین موضوع است که ما در قبال غدیر وظیفه ای داریم و مدیران نیز باید آن را تبلیغ کنند.

مشکل عمده استان راه و آب است

در ادامه استاندار با اشاره به مشکلات مرتبط با راه و آب استان در بازدید از شهرستان ها گفت: مشکل عمده همه شهرستان ها بحث آب و راه است و با این بودجه های سنواتی حل مشکلات زمان می برد و بدون شک راه میان‌بر و تفکر نیاز است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس بیان کرد: باید مشکلات در شهرستان ها توسط فرمانداران احصا و با همفکری نمایندگان و خیرین و بهر گیری از فرصت ها مرتفع شود. وی همچنین افزود: پروژه های نیمه تمام و سرگردان نیز باید تعیین تکلیف شده و اگر نیاز به توقف آنها است، اقدامات لازم صورت گیرد.

ایمانیه با اشاره به تقدیر از استان فارس و خراسان رضوی به عنوان استان های برتر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، از تلاش دستگاه ها در این زمینه قدردانی کرد.

وی درخصوص مشکل بدحجابی در گوشه ای از شهر شیراز گفت: این موضوع هر چند کوچک بود اما برای ما گران تمام شد و نباید با موضوعات مختلف به این مسئله دامن زده شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در این موضوع توقع است که قانون در زمینه اخلاق و حجاب در اداره ها و دستگاه ها رعایت و اعمال شود.

وی از فرمانداران خواست که با ساخت و سازهای غیرمجاز باغشهری ها و حفر چاه ها برخورد کنند که مسئولیت قطعی این موضوع با فرمانداران، بخشداران و دهیاران است.

استاندار فارس با اشاره به برخورد با گرانفروشی ها نیز گفت: این آرامشی که در فارس حاکم بود، حاصل تدابیر هوشمندانه است که باید با دانه درشت های متخلف گران فروشی و احتکار برخورد کرد.

ایمانیه گفت: مدیران باید گام دومی ها و جوانانن را که قرار است آینده انقلاب را به دست بگیرند، به کار بگمارند البته باید به این نکته اشاره کرد که این حرکت درحال حاضر کند است، بی شک مدیران باید کادرسازی کنند تا انقلاب به دست جوانان بیفتد و آن را سرعت دهند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه باید نسبت به گرامیداشت روز عید غدیر در دستگاه ها اقدام شود، بیان کرد: مدیران تا اعماق اداره ها در استان باید برای جشن غدیر تلاش کنند. محمدهادی ایمانیه گفت: اگر مطالبات پرسنلی در ادارات وجود دارد، قسمتی از آن در شب عید غدیر پرداخت شود و برای اولین بار یک روز قبل از عید غدیر برای حل مشکلات، میزخدمتی در ادارات برگزار شود.

تشکیل ۱۳ هزار و ۶۰۰ پرونده قاچاق و احتکار در سه ماه امسال

در این جلسه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس نیز گفت: این اداره کل دارای سه وظیفه در حوزه نظارت بر بازار است و طی گذشت سه ماه از اجرایی شدن طرح جدید اقتصادی دولت شاهد هستیم که فارس دارای کمترین مشکل بوده است.

غلامرضا سالاری با بیان اینکه طی سه ماه اول امسال بیش از ١۶ هزار پرونده در استان فارس ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در طول مدت زمان یاد شده ۲ هزار و ۵١۵ پرونده قاچاق و ١٣ هزارو ١٣۵ پرونده احتکار و قاچاق در فارس تشکیل شد.

سالاری افزود: پرونده های حوزه کالایی که در استان فارس تشکیل شده است، بیش از ۴٣٢ هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است.

به گفته این مقام مسئول استان فارس در شناخت و کشف پرونده های قاچاق در حوزه

پرونده های بهداشتی در کشور جایگاه نخست و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و خدمات نیز در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس درخصوص پرونده های سال ١۴٠٠ تصریح کرد: طی سال ١۴٠٠ در استان فارس بیش از ۴۴ هزار پرونده تشکیل شد که از این میان ۶ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا است.

او ادامه داد: بیش از 7 هزار و ٢١٠ پرونده در حوزه بهداشت و درمان و ٢٨ هزار پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل شده است.

به گفته سالاری براساس پیش بینی های صورت گرفته ارزش ریالی پرونده های کشف شده در استان فارس ١٢ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح اقتصادی دولت شاهد هستیم که جرائم در حوزه های مختلف تا ٢۵ برابر افزایش یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد: در تعزیرات حکومتی و با توجه به شرایط اقتصادی مجازات هایی بین ۵ تا ۲۵ برابر افزایش داشت، چنانچه مجازات عدم درج قیمت تا پایان سال ۱۴۰۰ ، ۹۶ هزار تومان جریمه بود اما براساس تصمیم سران سه قوه تا ۱۰ میلیون تومان افزایش جریمه عدم درج قیمت داشتیم که باعث شده است متخلفین از تخلف هراس داشته باشند.

اعلام برنامه خاموشی صنایع و بخش کشاورزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس با بیان اینکه صنعت برق کشور با یک ناترازی ۱۵ تا ۱۹ هزار مگاواتی در تولید و مصرف برق روبه رو است، بیان کرد: روزهای سخت و دشواری را پشت سر می گذاریم و به دلیل عدم احداث نیروگاه ها در سال های اخیر با این شرایط روبه رو هستیم.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: با هدایت و درایت وزیر نیرو سناریو و راهبردهایی برای برون رفت از این وضع ابلاغ شده است.

کریمی فرد با اشاره به اینکه بارها تاکید شده است که خط قرمز وزارت نیرو مانند سال های گذشته عدم اعمال خاموشی در بخش خانگی است، عنوان کرد: برای کمبود در بخش های دیگر تصویب نامه ای هیئت وزیران داشته است و مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی است که ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات پیک بار استان فارس بوده است، بیان کرد: در ۱۱ تیرماه مصرف برق در کشور از ۶۷ مگاوات فراتر رفت و پایداری شبکه برق به مرز هشدار رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس با اشاره به برنامه اعمال مدیریت مصرف در بخش کشاورزی گفت: از ساعات ۱۱ تا ۱۸ هر روز که گرمترین ساعات روز است و آب دادن به زمین کشاورزی بر مبنای نظرات کارشناسی در این ساعات ۶۰ درصد هدر رفت دارد و در این ساعات به مدت ۵ ساعت چاه های کشاورزی استان خاموش می شود و وزارت نیرو در ۱۹ ساعت باقی مانده انرژی برق را رایگان در اختیار می گذارد.

کریمی فرد با اشاره به اینکه در بخش خانگی بسته های پیشنهادی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: اگر مشترکین بدمصرف و پرمصرف انرژی خود را به سقف الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعتی که کاهش می دهند، ۵۰۰ تومان پاداش

می گیرند. وی افزود: همچنین در بخش صنعتی نیز خاموشی اعمال می شود و براساس تصویب نامه هیئت وزیران تشکیل کارگروه استانی مدیریت و تقاضای مصرف برق تا پایان پیک که پایان شهریور ماه است، خواهیم داشت.

تامین ۶۰ درصد فرآورده سوختی از خارج استان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس نیز گفت: فارس در توزیع فرآورده های نفتی، استان پهناوری است و پالایشگاه فعلی قریب ۵۰ سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته است و ۴۰ درصد نیاز سوختی را تامین می کند.

اسدالله طاهری خاطرنشان کرد: برای ۶۰ درصد دیگر نیاز استان از ۶ مبدا دیگر فرآورده مورد نیاز تامین می کنیم که بیش از ۷۰ میلیارد تومان ماهیانه کرایه نفت کش پرداخت می کنیم که این موضوع خطرات جاده ای هم دارد. وی با اشاره به اینکه ۳۰۵ جایگاه بنزین، ۱۳۵ جایگاه سی ان جی و ۳ انبار نفت در استان داریم که فرآورده های نفتی استان تامین می کند، بیان کرد: در سه ماه امسال میانگین توزیع بنزین بیش از ۶۱۵ میلیون لیتر بود. وی در ادامه افزود: در سه ماه اول امسال تا پایان خرداد معادل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق کشفیات داشتیم.

 

برچسب ها: انرژی ، کشاورزی ، قطعی برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار