مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز اعلام کرد که یک محموله ۶ تنی ضایعات ماهی، به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و شرایط مناسب حمل، امحاء و معدوم شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 05 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدعلی محسنی‌پور سه‌شنبه ۱۴ تیر به خبرنگاران گفت: محموله ضایعات ماهی به دنبال شکایت خودروهای عبوری از یک کامیون به پلیس راهور، بابت انتشار بوی تعفن در مسیر ورودی شمال شیراز، شناسایی شد.

محسنی‌پور با بیان اینکه موضوع از سوی پلیس راهور برای بررسی به مرکز بهداشت والفجر ارجاع شد و کارشناسان برای بازرسی به محل اعزام شدند، گفت: بعد از انجام بازرسی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مربوطه، درخواست معدوم سازی مطرح شد.

او گفت: بازرسان بهداشت محیط و شبکه دامپزشکی با انجام بررسی این محموله، صورتجلسه‌ای را تنظیم کردند و در نهایت کارشناس دامپزشکی دستور معدوم سازی را صادر کرد و به دنبال آن محموله برای امحاء به سایت تبدیل ضایعات، منتقل شد.

یک کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت والفجر شیراز نیز گفت: ضایعات ماهی، معمولا برای تهیه پودر ماهی که یکی از مکمل‌های غذایی در صنعت دام و طیور است، استفاده می‌شود.

محمدعلی واعظ‌زاده یادآور شد: ضایعات ماهی با صدور مجوزهای قانونی، موافقت استانی و در ماشین های یخچال دار پس از انتقال به سایت های تبدیلی قابلیت تبدیل شدن به پودر ماهی را دارد.

واعظ‌زاد گفت: پودر ماهی، یک مکمل‌ غذایی و پروتئینی بوده و محصول جامد فرآوری شده‌ای است که از پختن، خشک کردن و آسیاب ماهی یا ضایعات آن، تولید شده و در صنعت دام و طیور مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار