دکتر محمدهادی ایمانیه : بسیار شاهد هستیم که برخی روستا‌ها و نقاط حاشیه شهر شیراز در خارج از طرح هادی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز پرداخته اند، گفت: در این راستا با پیگیری جدی سازوکار شفافی را مشخص کرده‌ایم مبنی‌بر اینکه شورای اسلامی روستا باید ضمن بررسی این تخلف‌ها سریعا به دهیار گزارش بدهد، دهیار سریعا به بخشدار گزارش، دهد، بخشدار نیز به شهردار و شهرداری با حضور نیروی انتظامی و امور اراضی نسبت به تخریب اقدام کند و به دادستانی گزارش را ارائه بدهد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 06 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمدهادی ایمانیه در همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، بلاتکلیفی را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و گفت: بسیاری از این بلا تکلیفی‌ها ناشی از انعطاف‌ناپذیری ماست در حالی که برای منافع مردم باید انعطاف به خرج داد.

او گفت: چه اشکالی دارد ملکی که در اختیار فرمانداری است برای کار مردم به آموزش و پرورش یا نهاد دیگری واگذار شود؟ همه این‌ها متعلق به دولت و حق بیت‌المال است.

ایمانیه در ادامه هدف‌گذاری و داشتن برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در پیشبرد همه امور مهم خواند و گفت: فرمانداران، دهیاران، بخشداران و شهرداران باید در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز و زیباسازی، اقتصادی و همه حوزه ها، طرح، برنامه و هدف داشته باشند.

استاندار فارس گفت: طبق زمان‌بندی کار را پیش ببرید، رصد کنید، اصلاح کنید تا به هدف نزدیک شوید.

او گفت: تنظیم برنامه‌های ۵ ساله برای توسعه کشور نیز با همین هدف صورت می‌گیرد، متاسفانه بسیاری از ما حتی این برنامه‌ها را نمی‌خوانیم و به ان عمل هم نمی‌کنیم.

دکتر ایمانیه کمک گرفتن از مردم و استفاده از ظرفیت مردمی را بسیار مهم دانست و گفت: اخیرا آقای عبودتیان به‌عنوان مسئول مردمی‌سازی دولت منصوب شده‌اند و فارس در زمینه الگو شدن در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

توسعه متوازن مد نظر شهرداران باشد؛ نماینده عالی دولت در فارس، توسعه متوازن را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید مدنظر شهرداران و دهیارن قرار گیرد و افزود: در انجام امور یک‌جانبه‌نگر نباشیم و باید به همه مباحث شهر و روستا از جمله مسائل عمرانی، فرهنگی و سرمایه گذاری توجه کنیم.

دکتر ایمانیه شفافیت را نیز از دیگر موارد مورد توجه دانست و افزود: امیدوارم با راه‌اندازی سایت شفافیت وضعیت به ویژه در مناقصه ها، مزایده‌ها و به کارگیری نیرو بهتر شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه انتقاد همراه با تقوا و دلسوزی مفید است، گفت: انتقاد دلسوزانه منجر به پیشرفت می‌شود

برخورد قاطع با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها
او در ادامه ضمن پاسخ به مشکلات و مباحث مطرح شده توسط دهیاران و شهرداران استان، به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در نقاط حاشیه‌ای شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد.

او گفت: بسیار شاهد هستیم که برخی روستا‌ها و نقاط حاشیه شهر شیراز در خارج از طرح هادی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز پرداخته اند، گفت: در این راستا با پیگیری جدی سازوکار شفافی را مشخص کرده‌ایم مبنی‌بر اینکه شورای اسلامی روستا باید ضمن بررسی این تخلف‌ها سریعا به دهیار گزارش بدهد، دهیار سریعا به بخشدار گزارش، دهد، بخشدار نیز به شهردار و شهرداری با حضور نیروی انتظامی و امور اراضی نسبت به تخریب اقدام کند و به دادستانی گزارش را ارائه بدهد.

رونمایی از سامانه اطلاع رسانی شهرداری‌های فارس
مدیر کل امور شهری استانداری فارس نیز در این همایش گفت: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری‌های فارس با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های فارس طرح ریزی شده و با افتتاح آن علاوه بر ارائه اطلاعات مورد نیاز همه شهرداری‌های فارس، ۱۲۰ شهرداری فارس به صورت مجزا در این سامانه مورد رصد قرار میگیرند.

طهماسبی گفت: مردم هم در هر نقطه کشوراگر نیاز به اطلاعات شهرداری‌های فارس داشته باشند یا انتقاد و پیشنهاد و شکایتی هم داشته باشند در این سامانه امکان پیگیری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار