از فریب دادن پیرمرد خیرخواه توسط زوج خیانتکار وکشف میلیونی سیگار قاچاق در شیراز تا آمادگی پلیس برای روزهای پایانی سال و راه اندازي سامانه ارتباط الکترونيک پليس با قوه قضاييه؛در تازه های پلیسی استان
کد خبر: ۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 05 March 2015
زوج خيانتکار پيرمرد ساده لوح را فريب دادند
با تلاش ماموران پليس فتا استان فارس زوجي که از حساب بانکي پيرمردي در شيراز برداشت غير مجاز انجام داده بودند، دستگير شدند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " سيد موسي حسيني" در اين زمينه گفت: فردي مسن با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا مدعي شد 60ميليون ريال از حساب بانکي اش به صورت غير مجاز برداشت شده است.

وي ادامه داد: ماجرا از آن قرار بوده است که شاکي به يک زوج جوان بي خانمان در خيابان برخورد مي کند که از خانواده طرد شده اند و از آنجايي که شاکي نيز خود تنها زندگي مي کند آنها را به منزل آورده و به آنها اسکان مي دهد.
رئيس پليس فتا فارس تصريح كرد: متهمان نيز از اعتماد به وجود آمده سوءاستفاده کرده و پس از چند ماه در يک فرصت مناسب تمام وسايل زندگي شاکي به همراه کارت عابر بانک وي را به سرقت برده و در اولين اقدام ، مبلغ 60ميليون ريال از حساب وي برداشت مي نمايند.
سرهنگ " حسيني" با بيان اينكه با تلاش مأموران متهمان شناسايي و دستگير شدند، از شهروندان خواست از اعتماد بي جا به افراد پرهيز نموده و از کارت هاي اعتباري خود محافظت نمايند و هيچ گاه رمز کارت را در کنار آن قرار ندهند.

كشف 3 ميليون نخ سيگار قاچاق در شيراز
 مأموران پليس آگاهي استان فارس در بازرسي از يك منزل در شيراز، سه ميليون و 423 هزار نخ سيگار قاچاق با ارزشي بالغ بر 3 ميليارد و 500 ميليون ريال كشف كردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي استان فارس گفت: مأموران پليس آگاهي استان در پي كسب خبري مبني بر انتقال كالاي قاچاق توسط خودروهاي تندرو و كاميون از شهرستان هاي جنوبي استان به مركز استان و ساير استانهاي همجوار، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.
سردار " احمد علي گودرزي" ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي در نهايت محل دپوي كالاي قاچاق در يكي از محله هاي شهر شيراز شناسايي و مأموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي تصريح كرد: مأموران در يك عمليات غافلگيرانه از محل مورد نظر بازرسي و در نتيجه سه ميليون و 423 هزار و 200 نخ انواع سيگار ، 13 هزار و 430 كيلوگرم انواع تنباكوي قاچاق و دو هزار و 500 عدد فندك كشف كردند .
فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش ريالي محموله قاچاق كشف شده بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است، افزود: در اين راستا يك متهم دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد.
سردار "گودرزي" در پايان با اشاره به اثرات سوء قاچاق كالا بر اقتصاد كشور گفت: طرح برخورد با قاچاقچيان كالا به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامي استان قرار دارد و شهروندان مي توانند اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان فارس:
حضور مقتدرانه پليس در ايام پاياني سال

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان فارس با اشاره به فرا رسيدن ايام پاياني سال و حضور مردم در خيابان ها و مراكز خريد، از حضور مقتدرانه مأموران انتظامي استان براي پيشگيري از وقوع جرائم خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " ناصر كشاورز" صبح امروز در مراسم صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان گفت: شهروندان در ايام پاياني سال با حضور در خيابان ها و مراكز خريد شهر، اقدام به انجام كارهاي مورد نياز خود مي نمايند.
وي ادامه داد: با توجه به اين موضوع وظيفه پليس در اين راستا دو چندان شده و بايد با حضوري مقتدر در جهت پيشگيري از وقوع انواع جرائم به ويژه سرقت و كيف قاپي اقدام شود .
معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان فارس تصريح كرد: شهروندان نيز بايد با جدي گرفتن هشدارهاي پليسي همكاري هاي لازم را با مأموران انجام دهند و سودجويان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذارند.
سرهنگ " كشاورز" در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح مكنا ( مديريت كيفيت نيروي انتظامي) در كلانتري ها و پاسگاه هاي استان اشاره كرد و افزود: بايد فرايندهاي انجام كار در اجراي اين طرح مد نظر كاركنان باشد.
در پايان اين مراسم يگان هاي نمونه فرماندهي انتظامي استان فارس از مقابل جايگاه رژه رفته و اقتدار خود را به نمايش گذاشتند.

راه اندازي سامانه ارتباط الکترونيک پليس با قوه قضاييه
معاون فنآوري اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به ويژگي هاي سامانه ارتباط الکترونيکي به افزايش ارتباط ميان قوه قضائيه و نيروي انتظامي اشاره کرد.
سردار "احمد دولتخواه" در حاشيه راه اندازي سامانه ارتباط الکترونيک پليس با قوه قضاييه، اظهارداشت: اين سامانه به عنوان يک درگاه باعث ارتباط ميان قوه قضائيه و نيروي انتظامي مي‌شود.
وي، مکانيزه کردن فرايندها را يکي از وظايف حوزه فناوري اطلاعات عنوان کرد و گفت: در سايه آن سرعت، دقت در بالاترين سطح به دست آمده و همچنين موجب صرفه جويي از بعد انساني مي شود.
ارتقاء امنيت، حذف کاغذ، از بين رفتن سردرگمي مردم براي پيدا کردن پرونده هاي خود در کلانتري ها و شعبان دادسرا و... از مزاياي اين سامانه به شمار مي آيد.
گفتني است، سامانه ارتباط الکترونيکي پليس و قوه قضائيه عصر امروز با حضور دادستان کل کشور و فرمانده نيروي انتظامي رونمايي شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار