امام جمعه شیراز:حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک فرهنگ سازی مستمر و دائم در جامعه است و این موضوع به همکاری همه دستگاه‌های مسئول و غیر مسئول در امر حجاب احتیاج دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 08 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده، ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: از نگاه علوم اجتماعی بی حجابی یک هنجار شکنی است به خصوص در جامعه ما که بیش از ۷۰ درصد معتقد به حجاب هستند.
آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه هنجار شکنی، آثار بسیار بدی دارد، افزود: وظیفه ما این است مثل سپر جلوی رفتار‌های تند بایستیم و کنترل کنیم، چون اگر کنترل نشود نتیجه مطلوبی ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بانوان در ادیان الهی و تمدن‌های بشری همیشه پوشش داشتند، افزود: آثار پوشش خانم‌ها در تمدن‌های مختلف از نظر تاریخی موجود است و در آیین رزتشتی ایران خانم‌ها پوشش خاصی داشته اند.
وی ادامه داد: در ملیت ایرانی نیز خانم‌ها پوشش داشته و دارند و این موضوع بایستی به عنوان یک امر مشترک بین ادیانی مورد توجه قرار بگیرد، زیرا حجاب مسئله مشترک بین ادیان است و اگر کسی شعار بی حجابی بدهد خارج از ادیان است.
نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه سو استفاده سیاسی از یک مسئله فرهنگی خیانت است، گفت: برخی‌ها مسئله ححاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: یک فرهنگسازی مستمر در حوزه حجاب و عفاف باید اتفاق بیفتد که به صورت دائم در جامعه پیش برود و این نیاز به همکاری همه دستگاه‌های مسئول و غیر مسئول در امر حجاب را دارد.
آیت الله دژکام به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شیراز و فارس وجود دارد و درخواست ما این است که تمام ظرفیت‌ها فعال شود تا مشکل بیکاری حل شود.
وی ادامه داد: مجموعه صنعت و معدن جدی‌تر به این موضوع ورود کنند ظرفیت‌های تولید و اشتغال در استان را فعال کنند.
خطیب جمعه شیراز خطاب به وزیر نفت نیز گفت: مجموعه پتروشیمی فارس جز صنایع مادر در کشور است و توقع این است که ظرفیت‌های پتروشیمی دیده شود و توسعه پیدا کند، زیرا اگر به دنبال حل مشکل جوانان، عفاف و حجاب در جامعه هستیم باید پیش نیاز آن‌ها که ایجاد شغل و ازدواج آسان است زمینه آن فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار