حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه فسا با گراسداشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: در رابطه با وضعیت حجاب و عفاف، آنچه بعضاً در کشور شاهدیم، زیبنده مردم متدین و شهید داده و نظام اسلامی و کشور شیعی نیست.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 09 July 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه فسا با گرامی داشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: در رابطه با وضعیت حجاب و عفاف، آنچه بعضاً در کشور شاهدیم، زیبنده مردم متدین و شهید داده و نظام اسلامی و کشور شیعی نیست.

وی با اشاره بر اینکه مسئله حجاب باید آسیب شناسی شود، بیان داشت: در آسیب‌شناسی ابتدایی می‌بینیم که بد حجابی غالباً ناشی از بی‌دینی نیست، اما متولیان فرهنگ باید در مطالعات علل این امر را بررسی کنند.

خطیب جمعه فسا بر لزوم تفویظ اختیارات به ستادهای احیای حجاب در استان تاکید کرد و گفت: باید ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان‌ها به اهلش که دارای علم، دانش و همچنین دغدغه مند باشند، داده شود.

وی بر لزوم هماهنگی سایر دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و ابراز کرد: عمده مسائل حوزه حجاب و عفاف باید با کار فرهنگی دقیق و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام جمالی زاده، صدا و سیما را از ارگان‌هایی دانست که می‌تواند در این وادی، فعال و خلاق باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فسا خواستار تذکر لسانی مشفقانه و مؤدبانه مردم بنا به وظیفه دینی شد و خاطرنشان ساخت: مردم عزیز متوجه باشند که در تذکر خویش کرامت انسان‌ها را در نظر گرفته و بدانند که می‌توانند با برخورد مهربانانه تأثیر شایانی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

به گفته امام جمعه فسا؛ خیلی از این افرادی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند واقعاً جهل به مساله حجاب دارند.

جمالی زاده در ادامه بیان داشت: بعضی از فعالان سیاسی و اجتماعی که در عرصه رسانه‌ای صاحب‌نام و افراد خوبی هستند، می‌بایست توجه داشته باشند که از اظهار نظرهای ساده‌اندیشانه و متسامحانه در این خصوص خودداری کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان رسانه‌ها توجه داشته باشند که مسأله عفاف و حجاب با آن تسامحی که در بیان اینها منعکس می‌شود عواقبی خواهد داشت که نه فقط ظلم به نظام اسلامی و خون شهیدان و ملت متدین، که ظلم به زنان این سرزمین خواهد داشت.

خطیب جمعه فسا تصریح کرد: متولیان امور حجاب و مسئولان رسانه‌ها در بیان نظر در این مساله دقت و از مغالطات پرهیز کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فسا با ذکر این نکته که مسأله عفاف و حجاب برای جامعه دینی و نظام اسلامی رکن، محسوب می‌شود، هشدار داد: اتاق فکرهای مجهز دشمن دست روی این موضوع گذاشته شده است.

امام جمعه فسا در خاتمه خطاب به همه مردم و مسئولان به خصوص دستگاه‌های رسانه و تبلیغات تاکیدکرد: نگذارند این مسأله حجاب و عفاف تبدیل به یک دو قطبی برای تفرقه افکنی میان مردم بدل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار