سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خبر داد
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از تشکیل کمیته استقبال از حجاج در مرکز فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: برای مقابله با ویروس کرونا سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 04 October 2015
تابناک بوشهر: عبدالرحیم دادجو صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن شماری از هم‌وطنان در فاجعه منا اظهار داشت: کمیته استقبال با تعدادی از نیروهای آموزش‌دیده مرکز درخصوص بیماری کرونا تشکیل‌ شده است تا ضمن ارائه خدمات درمانی ضروری، التیام خاطری برای ایشان و همراهانشان باشد و مردم اطمینان داشته باشند در کنار آنان هستیم و با امکانات موجود بهترین خدمات را در اختیار حجاج قرار می‌دهیم.

وی با ارائه اطلاعاتی در مورد این بیماری افزود: معتقدم کرونا ویروس می‌تواند خطرناک باشد، این نخستین اصلی است که همگان باید به آن توجه کنند و در مورد رعایت اصول بهداشتی در برخورد با آن نظیر دست دادن با فرد مشکوک، روبوسی نکردن و در معرض ترشحات تنفسی دیگران قرار نگرفتن باید دقت‌نظر و توجه داشته باشند، چرا که ماهیت ویروس هنوز به‌درستی مشخص نیست، علائمی گاها مثل سرماخوردگی از طیف خفیف تا شدید ایجاد می‌کند و از آن گذشته درمان قطعی ندارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد، برنامه آموزشی درخصوص دستورالعمل‌های لازم، تدوین و در حال اجراست.

دادجو خاطرنشان کرد: وسایل حفاظت شخصی افراد و پرسنل حاضر در صحنه تدارک دیده‌ شده و با هماهنگی مسئولان اورژانس 115 در سطح استان در اختیار تیم‌های آماده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: ستاد هدایت عملیات بحران نیز در این خصوص فعال‌ شده، دستورالعمل‌های لازم در اختیار ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی اورژانس و مراکز پیام در سطح شهرستان‌ها قرار گرفته و تمامی اینها برای حصول بهترین نتیجه و صحیح‌ترین خدمت برنامه‌ریزی‌ شده است.

مرس یا کرونا (نشانگان تنفسی خاورمیانه ) ویروسی از خانواده سارس، یک بیماری ویروسی است که احتمال ابتلای کودکان به آن بیشتر است، این ویروس از راه هوا به‌وسیله عطسه و سرفه تماس فردی مانند لمس کردن و دست دادن، بوسیدن و یا تماس با ترشحات و مایعات بدن فرد آلوده انتقال می‌یابد.

این بیماری اولین‌بار در خاورمیانه (عربستان و اردن ) گزارش‌ شده که 4 گروه اصلی دارد و به‌تدریج به اروپا و آفریقا سرایت کرده و در حال حاضر کشورهایی از جمله عربستان، اردن، تونس، قطر، امارت متحده عربی، انگلیس، فرانسه و ایتالیا راه یافته است.

شستن مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت فردی تنها راه مبارزه با این ویروس است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار