مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد :
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش دما در روزهای آینده استان، اظهارداشت: طبق پیش بینی هواشناسی، چهار روز بسیار گرم و بی سابقه را پیش رو داریم که برای عبور از این روزهای گرم نیاز به همراهی و همکاری تمام مشترکین است.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 12 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، "جمال معتمدی زاده" در حاشیه بازدید از ایستگاه مختار در یاسوج گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا و تداوم آن در روزهای آتی، لازم است که به منظور کمک به تأمین برق، تمامی مشترکان راهکارهای کاهش مصرف برق را در این چهار روز جدی بگیرند.

 

وی با ابراز خوشایندی خود از پایداری شبکه های برق از ابتدای تابستان تاکنون و تامین برق پایدار برای تمامی مشترکین در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ازابتدای تابستان تاکنون شرایط شبکه های برق در این استان بسیار پایدار بوده اما پیش‌بینی می‌شود که طی روز‌های آینده، افزایش مصرف را نسبت به روزهای گذشته با روند صعودی تری شاهد باشیم.

 

معتمدی زاده با تاکید براینکه در روزهای گرم پیش‌رو اگر مردم همکاری کنند، مشکلی در تامین برق نخواهیم داشت، یادآورشد: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن چند راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.

 

وی گفت: ابتدا کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کرده و از دَور کُند کولرهای آبی استفاده نموده و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند.

 

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، بخارشور، لباسشویی، آبمیوه گیری، ظرفشویی در ساعات پیک مصرف، یکی از مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق است.

 

معتمدی زاده با بیان اینکه این هفته با گرمای سراسری در کشور، شاهد افزایش مصرف برق هستیم به طوری که روز گذشته مصرف برق به بیش از 66 هزار و 200 مگاوات رسیده است، اظهارداشت: در پی این افزایش مصرف، پیامک اخطار برای مُشترکان خیلی پرمصرف که دو برابر الگوی تعیین شده مصرف برق دارند ارسال شد.

 

وی گفت: در این روزهای گرم نیازمند همکاری مردم هستیم تا به ویژه در ساعات اوج مصرف (12 تا 18) حداقل از وسایل برقی پر مصرف به طور همزمان استفاده نکنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشترکان پُر مصرف بدانند اگر مصرف خود را کاهش ندهند و به پُر مصرفی در برق ادامه دهند، به طور قطع با قبض های سنگین روبرو خواهند شد و حتی ممکن است در دوره های بعد مجبور به محدود کردن برق رسانی به این دسته از مشترکان شویم.

 

معتمدی زاده گفت: رفع محدودیت برق رسانی به بخش صنعت و کشاورزی کماکان با همکاری خوب مردم می تواند در ماه های مرداد و شهریور کاهش یابد لذا از مردم می خواهیم کاهش و مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف شب و روز را فراموش نکنند تا تابستان را با برق پایدار برای همه مشترکان کشور پشت سر بگذاریم.

 

کارشناس اداره کل  هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از افزایش دما تا 45 درجه در مناطق گرمسیری و 37 درجه در مناطق سردسیری این استان خبرداد.

 

"ولی بهره مند " گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، دمای هوا در استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای آینده افزایش 2 درجه ای به بالا خواهد داشت و البته این دما همچنان تغییر می کند و در حال نوسان است.

 

وی افزود: تغییرات دمایی تا پانزدهم شهریورماه در استان همینگونه است، اگرچه بنظر می رسد در پایان مردادماه نیز شاهد کمی کاهش دما نسبت به اکنون باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار