زنبوزداران در دو مرحله اواخر فصل بهار و اوایل فصل پائیز برداشت عسل از کندو‌ها را انجام می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود امسال 400 تن عسل با کیفیت از این کندوها تولید شود
کد خبر: ۱۰۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 14 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از فعالیت 524 زنبوردار در این شهرستان خبر داد.
حمیدرضا شهابیان اظهار کرد: شهرستان سوادکوه دارای مراتع فراوان با گیاهان نادر دارویی و خوراکی منحصر به فرد است كه زمينه‌ توسعه حرفه زنبورداری را فراهم كرده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان سوادکوه دارای 524 بهره‌بردار در زمینه زنبور عسل است، گفت: می توان ظرفیت فعاليت زنبورداری در این شهرستان را به 42 هزار کندو مدرن رساند و این مهم با آموزش صحیح زنبورداران و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای شهرستان در این بخش قابل اجرا است و می‌توانیم مرغوب‌ترین عسل کشور را در سوادکوه تولید كنيم.

 

شهابیان ادامه داد: زنبوزداران در دو مرحله اواخر فصل بهار و اوایل فصل پائیز برداشت عسل از کندو‌ها را انجام می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود امسال 400 تن عسل با کیفیت از این کندوها تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: محصولات دیگری از جمله موم، بره موم، ژل رویال و ... هم تولید می‌شود.

 

وی گفت: هر ساله در فصل رويش گل‌ و گياهان، زنبورداران بسياری از ساير نقاط كشور و شهرستان‌های اطراف به سوادکوه عزيمت کرده تا از پوشش گياهی متنوع و مراتع غنی آن برای رشد زنبورداری خود استفاده كنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار