معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به رنگ بندی کرونایی شهرهای استان فارس ادامه می دهد: در حال حاضر حدود 16 تا از شهر های استان فارس در وضعیت نارنجی قرار دارد و این در حالیست که وضعیت شهر شیراز به صورت زرد در آمد و سایر شهرستان های دیگر استان هم در حالت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 17 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: گسترش اولیه و شیوع سویه امیکرون، سرعت بالایی داشت؛ به‌طوری‌که در کمتر از سه ماه کل جهان را درگیر خود کرد. البته این شیوع ناگهانی با سرعت زیاد، فروکش کردن با سرعت بالا را هم به همراه داشت.

هم‌اکنون همه کشورهای جهان موج ششم کرونا را پشت سر گذاشته‌اند و تابه‌حال روند کاهشی بیماری را تجربه می‌کردند. پس از این فروکش کردن ناگهانی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافت و برخی پایان کرونا را تصور می‌کردند.

با کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، برخی صاحب‌نظران نظریه پایان کرونا را مطرح کردند که دیگر امکان موج جدید وجود نخواهد دارد و کرونا در حال پایان است؛ اما آمارها نشان می‌دهد که در بیشتر کشورها ازجمله ایران پس از روند کاهشی بعد از پیک ششم، حالا شاهد افزایش تعداد مبتلاها هستیم. پس درحال حاضر با این‌وجود نظریه پایان کرونا رد شده و در آینده‌ای نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

حالا در نیمه اول تیر ماه 1401 رفته رفته مبتلایان در ایران نیز رو به افزایش است و رنگ بندی شهرها از آبی در حال تغییر به زرد و نارنجی است و خبرها وقوع پیک جدید را هشدار می‌دهند.

شناسایی حدود 400 نفر مبتلا به کرونا به صورت میانگین در فارس

آن طور که رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید: موج جدید کرونا از دو هفته پیش شروع شد و به صورت متوسط روزانه حدود 20 بیمار شناسایی می شدند و در حال حاضر بعد از گذشت دو هفته روزانه و به صورت میانگین حدود 400 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی می شوند.

عباس رضائیان زاده در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه روزانه حدود 40 نفر به صورت متوسط بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی بستری می شوند می افزاید: تاکنون حدود 220 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند و این در حالیست که 15 نفر از مبتلایان در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری شده اند.

16 شهرستان فارس در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به رنگ بندی کرونایی شهرهای استان فارس ادامه می دهد: در حال حاضر حدود 16 تا از شهر های استان فارس در وضعیت نارنجی قرار دارد و این در حالیست که وضعیت شهر شیراز به صورت زرد در آمد و سایر شهرستان های دیگر استان هم در حالت آبی قرار دارند.

رضائیان زاده با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان های اقلید، سرچهان، رستم، ممسنی، خرم بید بیضا، شیراز، خرامه، ک.وار قیر و کارزین، فسا، خنج و ... در وضعیت زرد قرار دارند بیان می کند: مابقی شهرستان های استان در حالت آبی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه ایجاد محدودیت های کرونایی توسط ستاد ملی کرونا و بر اساس رنگ بندی ها مشخص خواهد شد، خاطر نشان می کند: ذکر این نکته ضروری است که وضعیت زرد شهرستان ها به معنای هشدار و احتیاط است که مردم در این شرایط باید فاصله ها را رعایت کنند و از حضور در فضاهای سر بسته بدون تهویه خودداری کنند.

 

رضائیان زاده در ادامه با بیان اینکه به محض رسیدن به وضعیت نارنجی محدودیت ها مجددا به شهر ها باز خواهد گشت می گوید: این در حالیست که وضعیت قرمز بیانگر تشدید محدودیت ها است و خوشبختانه تاکنون وضعیت نارنجی و قرمز در استان وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شاهد جهش جدیدی از سویه امیکرون در کشور و استان فارس هستیم، می افزاید: قطعا سرعت سرایت این ویروس جدید به مراتب بیشتر و سریع تر از گونه های قبلی امیکرون است.

رضائیان زاده در ادامه با اشاره به اینکه گذشتن مدت زمان زیاد از تزریق واکسن سبب کاهش سطح ایمنی بدن می شود می گوید: در این شرایط به شدت به هم استانی های عزیز توصیه می کنیم که دوزهای واکسن علی الخصوص دوز چهارم را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه رنگ بندی شهرستان های محدودیت را در استان و شهر ها تعیین می کند می افزاید: در حال حاضر رنگ بندی استان فارس به سمت ایجاد محدودیت ها پیش نرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار