طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید با بیان این که این شهرستان یکی از قطب‌های تولید پیاز در استان فارس است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار‌های مصرف شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 25 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید با بیان این که این شهرستان یکی از قطب‌های تولید پیاز در استان فارس است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار‌های مصرف شود.

او با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان مراکز و کلینیک‌های موجود در شهرستان از مزارع، بخشی از پیاز تولیدی، پروانه محصول گواهی شده را دریافت کرده و با مصرف بهینه سم و کود ، محصولی با کیفیت به بازار عرضه می‌ شود .

این مقام مسئول گفت: استفاده از کشت نشایی و آبیاری تحت فشار در مزارع، کمک بزرگی در مدیریت بهینه مصرف آب در این محصول دارد.

طرفدار بر نقش محصولات صیفی از جمله پیاز در ایجاد اشتغال فصلی تاکید کرد و گفت: با توجه به کشت نشایی این محصول در شهرستان، در زمان کاشت و برداشت حدود یکصد هزار کارگر مشغول به کار می‌شوند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید گفت: پیاز تولیدی شامل ارقام سفید، زرد و قرمز بوده که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و نزدیکی به استان‌های اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد، بخش بالایی از نیاز استان فارس و استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

برچسب ها: یرداشت ، پیاز ، اقلید ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار