نخستین کلینیک درمان زخم به روش‌های نوین در بافق روز سه‌شنبه طی مراسمی در محل بیمارستان ولیعصر(عج) این شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 26 July 2022

مسئول این کلینیک در حاشیه آیین افتتاح این واحد درمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این کلینیک، درمان زخم برخلاف پانسمان های متداول و سنتی که بیشتر بهره گیری از پماد و سرم بود، با استفاده از پانسمان های نوین انجام می شود.

دکتر آتنا سادات میراللهی افزود: با استفاده از پماد بیولوژیک که با بدن سازگاری بیشتری دارد زخم ها خیلی سریع تر بهبود می یابد و عوارض بسیار کمتری برای بیمار دارد.

وی در خصوص انواع پانسمان های انجام شده در این روش تصریح کرد: زخم مزمن یا غیرقابل درمان، زخمی است که با گذر چند هفته، نشانه ای از بهبود را نشان ندهد و یا درمان های معمول بی اثر باشد به کمک بیشتری برای التیام نیاز دارد.

این فعال حوزه بهداشت و سلامت اضافه کرد: با امکانات پیشرفته ای که در کلینیک درمان زخم وجود دارد از این پس زخم های مزمن در این مکان پذیرش و درمان می شود.

به گفته وی این نوع از زخم ها اغلب ناشی از آسیب، بیماری خاص و یا تغذیه ضعیف است و در صورتیکه التیام زخم ۳۰ روز به طول انجامد یا زخم دارای درد ناگهانی، قرمزی یا ورم، بوی نامطبوع و یا تغییر رنگ شود، نیاز است تا بیماران به کلینک مراجعه کنند تا اقدامات درمانی آغاز شود.

میراللهی توصیه کرد: بیماران صبر نکنند تا زخم و بیماری ناشی از آن به مرحله یاد شده برسد و چنانچه زخمی در مدت یک هفته علائم بهبود در آن دیده نشد لازم است بیمار به مراکز تخصصی مراجعه کند.

وی افزود: درمان زخم های سوختگی به صورت سرپایی ، زخم بستر، درمان زخم هایی که بنا به شرایط بیمار یا نحوه عمل جراحی ، محل جراحی و زخم بسته نمی شود که شایع ترین آن «سینوس » یا «پاینونیدال» است همگی در در این کلینک با استفاده از پانسمان نوین درمان می شود.

درمان زخم های مزمن، زخم‌های بدخیم، پانسمان های نوین و پیشرفته و بیولوژک، زخم‌های ناشی از رادیوتراپی نیز از جمله خدماتی است که در این کلینک ارایه می شود.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: کلینیک ، بافق ، افتتاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار