بخش دشمن زیاری از توابع شهرستان‌ ممسنی با وجود ۱۸ هزار هکتار باغات دیم‌ انگور، به عنوان بزرگترین تاکستان دیم‌ انگور و قطب غوره کشور محسوب می‌شود که طی بارندگی بی‌سابقه دو روز گذشته و جاری شدن سیل، خسارات زیادی به این باغات وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 30 July 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: رضا محمدی، بخشدار دشمن زیاری در ممسنی با اشاره به بارش‌های شدید در این‌ منطقه بیان کرد: به علت شدت و حجم‌ بالای بارش‌ها خسارات زیادی به باغات و مراتع منطقه دشمن زیازی وارد شده است.

محمدی افزود: طی بازدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مسؤولین بخش از باغات دیم‌ انگور بخش دشمن زیاری، به مساحتی حدود ۶ هزار هکتار از باغات و مراتع، خسارت وارد شده است، این‌ خسارات شامل از بین رفتن‌ محصول غوره، شکستگی کامل شاخه و برگ‌ها، زیر گل و لای رفتن خیلی از درختان‌ و همچنین‌ تخریب جاده‌های بین باغات بوده است که توسط کارشناسان مربوطه بررسی و ارزیابی شده است.

وی اظهار داشت: بخش دشمن زیاری با وجود ۱۸ هزار هکتار باغات دیم انگور عنوان بزرگترین‌ تاکستان دیم‌ انگور کشور را از آن‌ خود کرده است و به عنوان‌ قطب غوره کشور محسوب می‌شود که خسارات وارده به این حوزه جدی است.

 

 

بخشدار دشمن‌زیاری ادامه داد: به حدود ۴ هزار هکتار از باغات این‌ منطقه خسارت ۴۰ تا ۸۰‌ درصد وارد شده است که شامل شکستگی شاخه و برگ های درختان، از بین رفتن‌ محصول غوره، در گل و لای نشستن‌ درختان و ترک‌خوردگی کامل محصولات می باشد.

محمدی تخریب جاده بین باغات را حدود ۱۳۰ کیلومتر عنوان‌ کرد و تاکید نمود : این جاده‌ها با شرایط موجود نیاز به مرمت، بازسازی و باز گشایی دارند.

وی ادامه داد: در روستای آب بید، سیل به صورت شدید جاری شده بود که این روستا نیاز مبرم به ساخت و احداث پل، دیوار حائل ، کانال سنگی و حفاظ دارد که در مواقع بارش‌های احتمالی با مشکلات جدی روبرو نشود.

محمدی بیان کرد: در حوزه جاده‌های ارتباطی، در محور دشت تیر تاج به سمت بخش در حدود ۸۰۰ متر و همچنین محور سرنجلک - دهکپ مسیر مرکز بخش- پاقلعه نیز در حدود ۶۰۰ متر شانه خاکی جاده ها دچار آب شستگی شده که نیاز به احداث کانال سنگی می باشد.

وی گفت: در روستای بلوطک نیز به علت قرار گرفتن روستا در کوهپایه آب های جاری از سمت کوهستان، دو مسیر مسدود شده بود که امروز بازگشایی می‌شود.

محمدی گفت: حدود ۱۰‌کیلومتر از جاده‌ها به علت پوشانده شدن‌کامل جاده با گل و لای زیاد مسدود می باشد که امروز توسط اداره راهداری تسطیح خواهد شد.

برچسب ها: خسارت ، سیل ، تاکستان دیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار