جعفر پور گفت: یکی از مشکلاتی که در فارس داریم این است که مطالبه گری در استان نسبت به استان‌های همجوار مانند اصفهان کم است و با وجود اینکه در فارس سه سال است قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با بیمه سلامت لغو شده، اما رایزنی‌ها به نتیجه نرسیده استو آن‌ها زیر بار نرفته اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 14 August 2022

تابناک فارس به نقل از ابشگاه خبرنگاران: دکتر علی محمد جعفرپور در نشست خبری گفت: از ابتدای امسال اعلام کردیم همه افرادی که بیمه نیستند، بیایند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند تا پس از سه ماه با آزمون وسع میزان هزینه‌ای که باید به بیمه بدهند و یا رایگان بودن خدمات به آن‌ها اعلام شود، اما هنوز طرح وسع سنجی اجرا نشده و مراجعه کنندگان رایگان بیمه می‌شوند.

او گفت: پیش از این قرار بود وضعیت و میزان پرداخت هر فردی پس از سه ماه خدمات رایگان با وسع سنجی تعیین شود، اما هنوز پس از گذشت ۶ ماه این افراد بطور رایگان بیمه هستند.

این مقام مسئول گفت: طبق آخرین آمار یک میلیو ن و۷۰۰ هزار نفر در فارس بیمه روستایی سلامت اند و ۶۰۰ هزارنفر نیز بیمه همگانی سلامت هستند و ما بطور کلی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در فارس تحت پوشش داریم.

جعفر پور گفت: به منظور شناسایی افرادی که بیمه نیستند فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم بطور مثال در مناطق ومحل‌های کمتر برخودار نمایندگان ما حضور پیدا کرهد ونام نویسی می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: اخیرا به ۱۸۵ هزار نفر که بیمه هیچ کجا نیستند پیامک داده ایم که بیایند بیمه سلامت شوند؛ که ۱۴۰هزار نفر ازا ین تعداد مراجعه کرده وتحت پوشش قرار گرفته اند، اما برخی هم خودشان تمایلی به بیمه شدن ندارند.

جعفر پور گفت: یکی از مشکلاتی که در فارس داریم این است که مطالبه گری در استان نسبت به استان‌های همجوار مانند اصفهان کم است و با وجود اینکه در فارس سه سال است قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با بیمه سلامت لغو شده، اما رایزنی‌ها به نتیجه نرسیده استو آن‌ها زیر بار نرفته اند.

او گفت: به این منظور و برای کاهش مشکلات بیمه شدگان ما پیگیری‌های بسیاری کرد یم، اما در حال حاضر بیمارستان‌هایی از جمله کوثر و مسلمین با ما قرار داد دارند و مراکز درمانی خصوصی مانند دنا هنوز طرف قرارداد نیستند و ماهمچنان پیگیریم که این مسئله حل شود.

مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: به همین دلیل تحویل دستی اسناد هنوز هم مهمترین دلیل گله مندی بیماران تحت پوشش ما در استان است، در حالیکه بیمارستان‌ها اگر با بیمه سلامت قرارداد ببندند می‌توانند اسناد را به صورت الکترونیکی برای ما ارسال کنند.

جعفرپور در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به پیری است از توسعه برنامه‌های مربوط به جوانی جمعیت گفت: تک فرزندی نامطلوب است، اگر اینطور پیش رود که هر خانواده فقط یک فرزند داشته باشد اوضاع پیری استان ورشد جمعیت بدترو بدتر می‌شود، در همین باره باید برنامه‌های تشویقی تدوین گردد.

مدیر کل بیمه سلامت در مورد خدماتی که به نابارور‌ها داده می‌شود نیز گفت: از شهریور سال گذشته اعلام کرده اند که بیمه‌ها باید خدمات نازایی را نیز بر عهده بگیرند وبیمه سلامت در حال حاضر میزان هزینه‌های ناباروری که به بیماران پرداخت می‌کند را جزء به جزء کرده واین میزان افزایش یافته است.

جعفرپور با اشاره به گران بودن درمان‌های ناباروری از کمک به زوج‌ها به این منظور که هزینه‌ها کمتر شود خبرداد و گفت: از آبان پارسال تا کنون بیش از ۹۵۰ میلیون تومان بابت هزینه دارو‌های درمان ناباروری افراد تحت پوشش بیمه سلامت فارس هزینه کرده ایم. زنان باردار را نیز تا دو سال و فرزند را تا ۵ سال رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم.

جعفر پور تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان را نیز ۸ هزار نفر عنوان کرد که بطور رایگان از خدمات برخوردارند.

او، همچنین در خصوص جریان قرارداد بیمه سلامت با درمانگاه‌ها نیز گفت: موضع مربوط به پزشک خانواده است، قبلا ما با درمانگاه قرار می‌بستیم، اما به دلیل مشکلاتی ا ز قبیل نبود پزشک مشخص وانتقاد مردم از نحوه ارائه خدمات پزشک خانواده در برخی درمانگاهها، در حال حاضر قرارداد‌ها با پزشک خانواده منعقد می‌شود و همین مسئله موجب اعتراض برخی درمانگاه‌ها شهد، اما هدف ما ارتقای خدمات بوده است.

جعفرپور در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: پزشکان طرف قرار داد ما نسخه نویسی الکترونیکی دارند، اما همچنان درصدی از پزشکان مقاومت می‌کنند و نسخه‌های دستی به بیمار می‌دهند.

او گفت: در حال حاضر پرداخت‌ها به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت استان بروز شده وبدهی به آن‌ها نداریم و اگرهزینه‌ای پرداخت نشده، مربوط به اشکالات سند‌های بین دو موسسه بوده است.

جعفرپور گفت: وضعیت پرداخت به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نیز مطلوب است بطوریکه پرداختی‌ها به داورخانه‌ها تا تیرماه صورت گرفته واسناد بیمارستان‌ها نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت فارس همچنین با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها در آگاهی دادن به مردم و اطلاع رسانی‌های بموقع نیزگفت: یکی از اقشاری که میتواند فرهنگ جامعه را عوض کند رسانه‌ها هستند، رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ جامعه و بخصوص استان را ارتقا دهند. متاسفانه فارس با وجود اینکه از بیرون برخوردار به نظر می‌رسد، اما استانی برخوزدار نیست و رسانه‌ها به می‌توانند به رشد فارس بیش از پیش کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار