شیراز شهری وسوسه‌انگیز برای مسافرت است، و کمتر کسی می‌تواند از شهری تمام‌عیار مانند شیراز بگذرد. ما می‌خواهیم یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز را برای شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 15 August 2022

 یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز عرقیجات آن است، اما سوغات شیراز بیش از این‌ها است. اگر برای تعطیلات قصد سفر داشته باشید، حتماً ملاک‌هایی را برای انتخاب مقصد خود دارید. ملاک‌هایی مانند: کیفیت هتل‌های شهر مقصد، مکان‌های دیدنی، مسیر آسان برای رسیدن به شهر مقصد و سوغاتی‌های شهر موردنظر. شیراز شاید تنها شهری در ایران باشد که تمام ملاک‌ها را دارا است.

شیراز شهری وسوسه‌انگیز برای مسافرت است، و کمتر کسی می‌تواند از شهری تمام‌عیار مانند شیراز بگذرد. ما می‌خواهیم یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز را برای شما معرفی کنیم، تا اطلاعات کاملی درباره مهم‌ترین و ‌اصلی ترین سوغات شیراز داشته باشید.

شیراز با مکان‌های گردشگری بی‌نظیر خود می‌تواند مسافرت دلپذیری را برای شما رقم بزند. اما یک مسافرت علاوه بر دلپذیر بودن نیاز دارد، لذیذ هم باشد. لذیذ بودن مسافرت به دست سوغات خوشمزه شیراز نظیر کوچه‌ها و غذاهای شیراز است. به شیراز سفر کنید، و از خوردن کلم‌پلو، شیرین‌پلو، کوفته هلو، قنبر پلو و هزاران غذای لذیذ دیگر لذت ببرید. در آخر با خرید سوغاتی‌های خوشمزه و معطر سفر خود را کامل کنید. ما در مقاله یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز به شما در خرید سوغاتی کمک می‌کنیم.

سوغات رنگارنگ شهر شیراز
سوغات شهر شیراز بسیار رنگارنگ است، و انتخاب یک سوغات برای شرح کار سختی است. بیاید کمی با سوغات شیرازی آشنا شویم و سپس به یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیرازی خواهیم پرداخت. شهر شیراز در زمینه سوغاتی‌هایی نظیر: شیرینی و عرقیات سرآمد سایر شهرهای ایران است. البته صنایع‌دستی شیراز را نباید نادیده گرفت، استادان زبردست و ماهر شیرازی آثار زیبایی در زمینه منبت‌کاری‌ها و قلم‌زنی دارند.

شما می‌توانید از شهر شیراز خوراکی‌های خوشمزه و خوش‌طعمی را با خود به سوغات ببرید. شیرینی‌هایی مانند: مسقطی، کلوچه، حلوای شیرازی، یوخه، فالوده شیرازی، بادام‌سوخته، رنگینک، برشلیک، نان مشت، حلوای خارک و نان فسا تنها گوشه‌ای از سوغات بی‌نظیر و خوش‌طعم شیرازی است.

یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

 


عرقیجات یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

حالا می‌خواهیم به یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز بپردازیم. شیراز پیشینه طولانی در تولید عرقیات دارد. قبل از ظهور اسلام به‌واسطه وجود انگور بسیار در شیراز و خوش‌طعم بودن، انگورهای شیرازی ساخت شراب در این شهر وجود داشته است. به‌طورکلی شیراز پیش از ظهور اسلام یکی از معروف‌ترین مراکز تولید شراب بوده است.

با توجه به قدمت تاریخی تولید عرقیات در شیراز، می‌توان گفت یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز عرقیات آن است. شیراز در تولید عرقیات بسیار معروف است. عرقیات شیراز نه‌تنها به سایر استان‌های ایران صادر می‌شود، بلکه برخی از عرقیات شیراز به خارج نیز صادر می‌شود. شما نیز می‌توانید از میان عرقیات شیراز که یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز است، را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

عرقیات شیراز بسیار متنوع بوده است. شما می‌توانید عرقیات مختلف متناسب با ذائقه خود را بیابید. عرقیات شیراز از نظر طب سنتی ارزش بسیاری دارند و برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. عرقیات از جمله سوغاتی‌های مفید، خوشمزه و خوش عطر شیراز هستند. پیشنهاد می‌کنیم، حتماً در سفر خود به شیراز عرقیات را به عنوان یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز خریداری کنید.

یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

 

عرق بهارنارنج یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

زیباترین و بهترین تصویر از شیراز مربوط به اردیبهشت شیراز است. زمانی‌ که شکوفه‌ها و گل‌های بهارنارنج فضای کوچه‌پس‌کوچه‌های شیراز را عطرآگین کرده‌اند. باغ‌های بسیار بهارنارنج در شیراز، سبب شده تا شیرازی یکی از برترین مراکز تولید عرق بهارنارنج باشد. عرق بهارنارنج بسیار برای سلامتی مفید بوده است. در طب سنتی توصیه می‌شود عرق بهارنارنج را، برای رفع مشکل کمک خوابی، رفع سرفه، جلوگیری از تشنج، پیشگیری از سردردهای عصبی، درمان مشکلات قلبی و رفع حملات قلبی مصرف کنید.

همچنین در شیراز علاوه بر عرق بهارنارنج، گل خشک‌شده بهارنارنج نیز تولید می‌شود. از گل خشک‌شده بهارنارنج می‌توان مرباهای خوشمزه‌ای درست کرد. به‌علاوه دمنوش بهارنارنج نیز نوشیدنی بسیار خوشمزه و آرامش‌بخش است، که از گل‌های خشک‌شده بهارنارنج تهیه می‌شود.

یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

عرق نسترن یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

عرق نسترن از گل نسترن تهیه می‌شود. گل نسترن از خانواده رزهای وحشی است و دارای رنگ‌های سفید، قرمز کمرنگ و سفید مایل به گلی است. گل نسترن در کنار رودخانه و چشمه‌سار می‌روید. شاید پیوند گل نسترن در کنار آب با شعرهای شاعران شیرازی بی‌مناسبت با تأثیر این گل بر احساسات نباشد.


مصرف عرق نسترن مانند عرق بهارنارنج در طب سنتی توصیه شده است. عرق نسترن برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است، و به‌طورکلی سبب تسکین درد معده، دفع سنگ کلیه و رفع خستگی می‌شود. اگر می‌خواهید هدیه‌ای مناسب از مسافرت خود به شیراز برای دوستان و آشنایان خود ببرید، عرق نسترن سوغات بسیار مناسبی است.

 

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک یکی از دیگر عرق‌های خوشمزه و پرخاصیت شیراز است. عرق بیدمشک نیز از منظر طب سنتی دارای ارزش بسیاری است. عرق بیدمشک برای دستگاه گوارش، اعصاب، قلب کاهش استرس بسیار مفید است. به‌علاوه می‌توان از عرق بیدمشک اسانسی تهیه کرد. از اسانس عرق بیدمشک برای معطر کردن شربت و همچنین تولید شربت بیدمشک استفاده می‌شود.

در مقاله یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز، با عرقیات شیراز که یکی از مهم و ‌اصلی ترین سوغات شیراز است، آشنا شدیم. امیدواریم به شما مسافران شهر زیبای شیراز در خرید سوغاتی کمک کرده باشیم.

یکی از ‌اصلی ترین سوغات شیراز

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار