معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان از صدور مجوزهای مرغداری به ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه در استان خبر داد و گفت: اگر این مرغداری‌ها احداث و به ظرفیت تولید اضافه شوند، خوزستان به قطب تولید گوشت مرغ در کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 20 August 2022

عبدالامیر نیرومند در گفت ‌و ‌گو با ایسنا اظهار کرد: ما در بحث تولیدات دامی و پروتئینی پنج قلم عمده داریم که شامل گوشت قرمز، شیرخام، گوشت طیور، تخم مرغ و عسل می‌شود که سالانه ۴۴ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷۵ هزار تن شیرخام، ۱۱۲ هزار تن گوشت طیور، ۱۳ هزار تن تخم مرغ و ۳ هزار تن عسل از جمله تولیدات دامی استان است که در دامداری‌های سنتی و صنعتی تولید می‌شوند.

وی افزود: بر اساس استانداردهایی که سازمان آمار کشور ارایه داده، سرانه مصرف هر فرد در طول سال ۱۱ کیلوگرم گوشت قرمز و ۳۰ کیلوگرم گوشت طیور مشخص شده است.

نیرومند با اشاره به میزان تولید مواد پروتئینی و کمبودها در این زمینه بیان کرد: حدود ۸ هزار تن گوشت قرمز، ۱۹۹ هزار تن شیر خام، ۱۳۳ هزار تن گوشت طیور و ۴۴ هزار تن تخم مرغ کمبود داریم . این نیازها در حال حاضر از استان‌های اطراف خوزستان تامین و وارد استان می‌شوند تا این کمبودها برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به این کمبودها گفت: در این راستا به میزان ۲۰ میلیون قطعه مجوز مرغداری در استان صادر شده است که اگر این مرغداری‌ها احداث و به ظرفیت تولید اضافه شوند، خوزستان به قطب تولید گوشت مرغ در کشور تبدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان افزود: ما در استان حدود ۲۰ سرمایه‌گذار کلان در بخش دامپروری داریم که می‌خواهند ۲۰ واحد صنعتی بزرگ راه‌اندازی کنند. با توجه به کمیته سرمایه‌گذاری که تشکیل شده است هر کدام از این سرمایه‌گذاران در مراحل مختلف قرار دارند. بعضی‌ها در حال ساخت و بعضی دیگر در حال دریافت مجوز خود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار