به زودی اجرای طرح توسعه کشت کاکتوس اپونتیا در شهرستان مهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سجاد پارسائیان مدیر صندوق کارآفرینی امید فارس گفت: با اعطای وام سه میلیارد تومانی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط صندوق کارآفرینی امید استان، سطح زیر کشت کاکتوس اپونتیا از ۸ هکتار به ۲۳ هکتار در شهر خوزی بخش وراوی شهرستان مهر افزایش می‌یابد.

او اظهارداشت: در راستای بهبود فرایند مدیریت منابع آب و افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از بخش کشاورزی از اولویت‌های کشاورزی فارس محسوب می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید فارس گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۴۶ میلیارد ریال اعتبارات بخش اشتغال در سطح شهرستان مهر توسط صندوق کارآفرینی امید در حوزه‌های مختلف صنعت خدمات میراث فرهنگی و کشاورزی پرداخت شده است.

پارسائیان گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در استان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

علی اسدی مدیر شرکت کشت و صنعت امید شهر خوزی گفت: با توجه به دارویی بودن و مصارف ویژه کاکتوس اپونتیا در صنعت دارو و غذا و مصارف آرایشی و بهداشتی این شرکت برنامه ریزی کرده است تا سطح این محصول را به هزار هکتار در جنوب فارس توسعه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار