امام جمعه یزد در نشست روز جهانی مسجد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت اهتمام ائمه جماعت به غعالیت با نیت کسب رضای خداوند، از ائمه جماعت مساجد خواست از شیخ «غلامرضا فقیه خراسانی» در فعالیت هایشان الگوبرداری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ 22 August 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه در نشست روز جهانی مسجد که در محل امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کسانی که می‌تواند برای ما در تمامی زمینه‌ها الگو باشد، شیخ «غلامرضا فقیه خراسانی» است زیرا به اذعان بزرگان هنوز در یزد با معنویت افرادی همچون وی زندگی می‌کنیم.

وی با بیان این که چقدر خوب است که عالم این گونه باشد که حرفش از دل بر آید و به جان بنشیند و با معنویت در دل انسان ها جای گیرد، ادامه داد: هرچه آبادی و مساجد در استان داریم، حضور شیخ غلامرضا فقیه را درک کرده‌اند و رو در رو این کار را انجام می‌دادند و در برخورد با گفتار، با مردم در مساجد بسیار موثر عمل کرده و تمامی کارهای خود را در مسجد انجام می‌دادند.

امام جمعه یزد بر برخورد خوب با مردم تاکید کرد و گفت: باید نیت خود را به این نحو ثابت کنیم چرا که اگر این طور عمل کنیم خداوند نیز پاداش عملمان را به مان خواهد داد.

وی تاکید کرد: باید باور کنیم که خداوند ناظر بر اعمال ماست و تنها اگر نیت ما خداوند باشد، موفق خواهیم بود.

ناصری در همین رابطه خاطرنشان کرد: امام(ره) در نجف با وجود این که در خصوص ایشان بد می‌گفتند برای خدا کار انجام می دادند و همین امر باعث موفقیت ایشان شد.

وی گفت: اگر روحانی در مسجد شاهد مخالفت‌هایی بود، باید با روی باز پذیرای آن باشد و در جهت روشنگری و حل مشکلات با روی باز و در راه رضای خدا گام بردارد.

امام جمعه یزد در پایان نیز اظهار کرد: قبل از انقلاب، کسانی بودند که به امام (ره) بد می‌گفتند اما امام (ره) با کار خود و استقبال و روی گشاده آنها را جذب انقلاب کرد.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد نیز در این نشست بیان کرد: خوشبختانه در استان برنامه امروز به توصیه امام جمعه برگزار شده و اکثر مجموعه‌های فعال در حوزه مسجد و نماز با همدلی و همگرایی این برنامه را برگزار کردند.

وی افزود: کمیته رسیدگی به امور مساجد در استان تشکیل شده و در تمامی شهرستان‌ها با مدیریت امام جمعه شهرستان برگزار می‌شود لذا امیدواریم این مسیر رشد و تعالی پیدا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان این که در این کمیته متولیان مساجد عضو هستند، گفت: امامان جماعت بایستی برای جابجایی سنگر مساجد به اداره کل تبلیغات اسلامی مراجعه و هماهنگی کنند تا مراسمی برای تکریم آنها گرفته شود و از امامان جماعت تجلیل و قدردانی شود و در مسجد جدید نیز شاهد برنامه‌های خوبی برای معرفی امام مساجد باشیم.

نجیمی عنوان کرد: فعالیت مابین محله‌ و مسجد نمی‌تواند بدون حاشیه باشد و گاهی مسائلی پیش می‌آید اما بایستی با مدیریت امامان مساجد|، این مشکلات حل شود و در صورتی که حل نشد، با مراجعه به ادارات تیلیغات اسلامی در استان و شهرستان‌ها در این زمینه اقدام شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در برخی از مساجد پیشکسوتانی حضور دارند که شاید نتوانند برخی از کارهای فرهنگی را انجام دهند لذا از طلاب جوان درخواست داریم که این افراد را به عنوان بازوان فرهنگی مساجد مورد اهتمام قرار دهند.

این مسئول بر هماهنگی بین برخی از مساجد در صورت نیاز نیز تاکید کرد و گفت: با همکاری امامان جماعت، جلسات هفتگی مشترک داشته باشید تا در مقابل فعالیت‌های دشمنان بیایستیم.

نجیمی خاطرنشان کرد: ما باید در محلات نیز اتاق جنگ برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت های مختلف در زمینه پررنگ کردن این حضور استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از مسائل امروز هیئت‌های مذهبی جوانان برگزاری محفلی برنامه هاست که باید به آن توجه داشته باشیم و مساجد محله را مامن و پناهی برای هیئت‌های محفلی قرار دهیم تا از انحراف آنها جلوگیری شود.

نجیمی تاکید کرد: هیئات مذهبی سنتی از نظر قانونی بایستی دارای روحانی باشند و اگر امروز می‌بینیم که برخی از اشعار و ملودی‌ها در شان هیئات مذهبی ایجاد نمی‌شود به دلیل حضور داشتن ائمه جماعت است لذا وظیفه ما این است که با حضور در این هیئات در جهت پیشگیری از انحراف آنها گام برداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: امروز تلاوت قرآن بعد از نماز جماعت، یک سنت شده که جز باقیات الصالحات است اما این مسیر قدم اول است که باید با انس با قرآن و معارف آن در جهت اعتلای جامعه گام برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار