کد خبر: ۱۰۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 05 October 2015
حدود یکصد نفر از کارگران زیرنظر شرکت 'شباهنگ وحدت' پیمانکار شرکت آب و فاضلاب اهواز روز دوشنبه در اعتراض به دریافت نکردن حقوق چهار ماهه خود در مقابل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی این شهر تجمع کردند.

این کارگران که چندی پیش هم با حضور در ایرنا مرکز اهواز نسبت به دریافت نکردن حقوق و مزایای خود حضور یافته بودند مدعی هستند از اردیبهشت امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده اند.

بهزاد منجزی کارگر آب و فاضلاب اهواز با داشتن 14 سال سابقه کاری به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 1380 تاکنون مشغول به کارم و در دولت نهم که قرار بود نیروها رسمی شوند کار به طور کامل به پیمانکار داده شد و از آن زمان تاکنون هیچ گونه حق و حقوقی به صورت قانونی به ما پرداخت نشده است.

وی افزود: کار ما سخت و زیان آور است و در بخش عملیات و اتفاقات آب شبکه توزیع کار می کنیم و از اردیبهشت امسال حقوق دریافت نکرده ایم ضمن آنکه عیدی و پاداش سال های 1391 و 1392 را هم را با چند بار نامه نگاری چند روز پیش گرفتیم.

ناصر خزایی دیگر کارگر معترض هم گفت: از سال 1377 وارد شرکت آب و فاضلاب اهواز شده ام و پس از یک سال فعالیت در بخش فاضلاب تاکنون در بخش شبکه توزیع زیر نظر پیمانکار فعالیت می کنم.

وی افزود: نامه هایی از طرف دولت قبلی آمد که قراردادی یا رسمی شویم اما به هر دلیلی این کار انجام نشد و همچنان به صورت سه نویت مشغول کار بود ولی تاکنون یک بار هم فیش حقوقی به ما نداده اند.

این کارگر گفت: 11 میلیون ریال حقوق دریافت می کنم در حالی که بر اساس محاسبات باید 17 میلیون ریال پرداخت شود ولی پیمانکار تمکین نمی کند.

تجمع کارگران معترض که از ساعت 9امروز آغاز شده بود دقایقی پیش و بدون گرفتن هیچ گونه پاسخی از سوی اداره کار و نیز شرکت آب و فاضلاب اهواز بی نتیجه پایان یافت.

با وجود ادعاهای کارگران، مسئول امور مالی شرکت آب و فاضلاب اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: تا اردیبهشت امسال تمام حقوق، مزایا و اضافه کاری ماهانه کارگران به آنها پرداخت شده و چک حقوق خرداد آنها هم به تازگی امضا و برای پرداخت آماده شده است.

سیدمحراب آذرشب افزود: سنوات و عیدی کارگران هم تا سال 1393 پرداخت شده است. 

وی توضیح داد: روند پرداخت کارگران فاضلاب هم پیش تر به این شکل بود که دو ماه است با دریافت شماره حساب از آنها حقوق ماهانه به حساب آنها به طور مستقیم واریز می شود و پولی در اختیار پیمانکار قرار نمی گیرد.

آذرشب اضافه کرد: قرار است این کار در مورد کارگران بخش شبکه هم انجام شود.

در چند ماه اخیر کارگران وابسته به شرکت های پیمانکاری از پرداخت نشدن حقوق و مزایای معوقه خود اعتراض کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار