کد خبر: ۱۰۶۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 01 September 2022

یاور عسکری در روز پایانی نمایشگاه هفته دولت و در جمع خبرنگاران،ضمن تبریک روز بانکداری اسلامی اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی و به عنوان بانک تخصصی در حوزه مسکن فعالیت می کند.
وی گفت:بانک مسکن بانکی تخصصی و توسعه ای است، تخصصی از آن جهت که در بخش مسکن فعالیت می کند و توسعه ای از جهت اینکه مجری سیاست های دولت است.

عسکری افزود: ما در استان ۶۴ شعبه فعال و بیشترین میزان تسهیلات در شبکه بانکی را به نسبت کل منابع داریم.

مدیر شعب بانک مسکن بیان کرد:ما در شبکه بانکی نسبتی داریم که کل منابع بانک را به نسبت مصارفی که دارد بررسی می‌کنند، استاندارد پرداخت تسهیلات باید ۸۰ درصد باشد تا عملکرد مطلوب باشد اما اگر بیشتر باشد به این معناست که توانستیم منابع را از دیگر استان‌ها جذب و در خوزستان مصرف کنیم این نسبت در بانک مسکن استان ۱۶۴ درصد است.
عسکری تصریح کرد: در طرح مسکن مهر برای بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی تأمین مالی داشتیم و در حال حاضر نیز بانک مسکن مجری دولت برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و شعار مهم دولت است.
یاور عسکری تسهیلات بافت فرسوده شهری، ودیعه مسکن، فرزندآوری، قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی از جمله تسهیلات پرداختی بانک مسکن برشمرد و تصریح کرد: برای نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۲ هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی به بانک مسکن معرفی شده‌اند، از این مجموع عقد قرارداد برای ۶ هزار واحد صورت گرفته که مبلغ آن حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است.
عسکری با اشاره به اینکه باید در نهضت ملی مسکن برای خوزستان طی چهار سال تأمین تسهیلات را برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن انجام شود، افزود: از مردم درخواست داریم که اگر زمین دارند، در قالب خودمالک و یا تعاونی‌های مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر شعب بانک مسکن در خصوص پازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت:این طرح ۲۰ ساله تعیین شده است.سه سال برای تسهیلات تنفس و پرداخت اقساط آن ۱۷ ساله است.همچنین مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای شهر اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
یاور عسکری شرط استفاده از این تسهیلات را عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای عنوان کرد و گفت: افرادی می توانند از تسهیلات این طرح استفاده نمایند که سرپرست خانوار بوده،سابقه دریافت تسهیلات مسکن و زمین دولتی نداشته باشند.
وی در پایان گفت:بانک مسکن جهت کمک به آحاد مردم خصوصا قشر متوسط جامعه تسهیلات مسکن از محل خرید اوراق می دهد، با توجه به افزایش قیمت اوراق در چند ماه گذشته بانک مسکن طرحی برای کمک به مردم آورد که در آن ۵۰درصد از اوراق را در قالب تسهیلات بدون سپرده تقبل می کرد و ۵۰درصد دیگر را متقاضی خرید تامین می کرد، امسال نیز امیدواریم با موافقت مدیرعامل بانک و بانک مرکزی در این زمینه مساعدت و این طرح ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار