رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، بر جدی گرفتن هم استانی ها در تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 04 September 2022

تابناک فارس به نقل از شما نیوز: دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با بیان اینکه کرونا همچنان در حال چرخش در جامعه است تاکید کرد: تزریق و تکمیل واکسن علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از مهم ترین اصول ایمنی در برابر این بیماری است.

او ادامه داد: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه در برابر بیماری کووید۱۹، نیازمند پایبندی مردم به تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس و رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و با توجه به ضرورت پوشش واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس، از والدین خواست تا مشارکت جدی تری در واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند.

او همچنین به افراد دارای بیماری های زمینه ای و نقص سیستم ایمنی توصیه کرد: ضرورت دارد این افراد تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

دکتر سید وحید حسینی اظهار کرد: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، در کاهش آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نقش موثری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس از خوددرمانی بپرهیزند و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، اظهار کرد: ۹۳.۹۶ درصد جمعیت استان واکسن دُز اول، ۸۸ درصد دُز دوم و ۴۹.۹۹ درصد دُز سوم را دریافت کردند، همچنین جمعیت ۵ تا ۱۲ سال استان ۲۷.۷ درصد دُز اول و ۱۳.۳ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

او همچنین در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr و تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، روند انجام واکسیناسیون و وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، عملکرد حوزه های مختلف مانند انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، توضیحاتی ارائه کردند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار