شهردار منطقه یک اراک گفت:سرانه فضای سبز در منطقه یک نسبت به سرانه کلی شهر، همچنین از میانگین کشوری بالاتر است، چرا که بیشترین حجم و مساحت نوار جنگلی شهر در این منطقه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲ 04 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسین زندیه‌وکیلی، در خصوص میزان سرانه فضای سبز در این منطقه افزود: سرانه فضای سبز در منطقه یک نسبت به سرانه کلی شهر، همچنین از میانگین کشوری بالاتر است، چرا که بیشترین حجم و مساحت نوار جنگلی شهر در این منطقه قرار دارد.
وی تاکید کرد: از جمله فضاهای سبز شهری در منطقه یک می‌توان به بوستان‌های شهدای گمنام، شقایق و لاله، نوار جنگلی شهدای دولت، نوار جنگلی بلوار کاظمی آشتیانی و پارک جنگلی شهید باهنر اشاره کرد، البته تمام نوار جنگلی حاشیه‌های کمربندی در این منطقه قرار دارد که به این مناطق، بافت باغات قنات ناصری، فضای سبز داخلی برخی از ادارات دولتی در منطقه، پارک‌های بزرگی چون دانشجو، پیروزی و مادر نیز اضافه خواهد شد.
شهردار منطقه یک اراک اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز می‌توان به بهسازی پارک الغدیر، شقایق و لاله اشاره کرد که با هماهنگی سازمان سیما و منظر در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر واکاوی درختان، احداث مسیر دوچرخه و اصلاح سیستم پیاده‌روها و عملیات عمرانی داخل پارک شقایق در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار