نماینده مردم همدان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: با وجود کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور متاسفانه ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به ۳ هزار دانشجو کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 05 September 2022

نماینده مردم همدان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: با وجود کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور متاسفانه ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به ۳ هزار دانشجو کاهش یافته است.

 

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام فلاحی افزود: نیرو‌های جهادی در این شرایط بحران آموزشی باید با ایجاد مدارس غیرانتفاعی با کمترین میزان شهریه‌ها به تعلیم و تعلم در جامعه کمک کنند.


وی در ادامه با انتقاد از کاهش جذب دانش آموزان هنرستان در استان همدان گفت: در قانون برنامه ششم باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها با توجه به مهارت آموزی مشغول به تحصیل می‌شدند که متاسفانه تنها ۳۰ درصد دانش آموزان جذب این مدارس شدند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری کمیته‌های پروژه مهر برای ساماندهی، تعمیر و تجهیز تشکیل و تاکنون ۳۶ هزار و ۲۵۰ دانش آموز در استان ثبت نام شده اند.


محمود نقوی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب مدارس افزود: با توجه به مشکلات کمبود آب در شهر همدان از ۲۳۷ مدرسه شهر تاکنون برای ۸۸ مدرسه تانکر نصب و ۱۴۹ مدرسه دیگر باقی مانده اند که برای تحت پوشش قرار دادن این مدارس ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال نیاز است.


وی در باره مشکلات و چالش‌های نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: پارسال یک هزار و ۹۸۰ معلم در استان همدان بازنشسته شدند و تنها یک هزار معلم وارد سازمان آموزش و پرورش شدند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد : امسال نیز ۲ هزار و ۱۰۲ معلم شرایط بازنشستگی دارند در صورتی که تنها یک هزار و ۵۰ نفر وارد عرصه تعلیم و تربیت شده اند.


معاون سیاسی، امنیتی استاندار هم گفت: آموزش و پرورش باید با تبدیل تهدید‌ها به فرصت در بحران آب همدان، موضوع صرفه جویی را در دروس مدارس بگنجانند.


حسن رضا نیا در ادامه افزود: برای تامین اعتبار تانکر‌های آب مدارس باقی مانده باید یا همکاری نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین خریداری و تا قبل از آغاز سالتحصیلی در مدارس نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار