سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصول انگور تاکستان های این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش 70 درصدی داشته و به15 هزار تن برسد.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 07 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمد حسین ترابی با اشاره به سطح 3500 هکتاری تاکستان های شهرستان بوانات تصریح کرد: به دلیل وقوع خسارت های مکرر علاوه بر کاهش تولید غالب انگور امسال این شهرستان بازار پسند نبوده و بیشتر به منظور تولید کشمش فراوری خواهد شد.

به گفته وی؛ برداشت انگور در شهرستان بوانات از اواخر مرداد ماه شروع می شود و تا اواخر مهر ماه به طول می انجامد.

این مقام مسئول با اشاره تغییرات اقلیمی و وقوع عوامل قهری متعدد در طول سال جاری اظهار کرد: سرمازدگی و کاهش دما به زیر صفر درجه، خشکسالی و تبدیل باغ های درجه 1 به باغ های درجه 2 و 3 و ترکیدگی حبه در نتیجه ی افزایش رطوبت ناشی از باران و سیلاب تابستان از عوامل دخیل در کاهش تولید و خسارت های مذکور هستند.

ترابی زاده با بیان اینکه راهکار برون رفت از بحران های اقلیمی و طبیعی به کار گیری تدابیر مدیریتی در احداث تاکستان های جدید است، ابراز کرد: ایجاد باغ های تجاری با کاشت ارقام مطلوب و استفاده از روش های نوین کاشت مانند داربستی از جمله این تدابیر است.

او افزود: با پرداخت تسهیلات کم بهره به بهره برداران می توان به اصلاح باغات کمک های شایانی کرد و پایداری تولید را در منطقه حفظ نمود.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، بوانات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار