استاندار قزوین با تأکید بر اینکه شهرداران گرایش‌های سیاسی خود را نباید در عملکرد اداری دخالت دهند، گفت: شهرداران باید در عملکرد مدیریت شهری تمام محلات، کوچه‌ها و خیابان‌ها را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 06 October 2015
به گزارش  تابناک به قل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در همایش شهرداران استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید سعی کنند تصمیمات منطقی و عقلانی در امورات خود بگیرند تا از اشتباهات جلوگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از مشاور برای امورات دستگاه‌های اجرایی افزود: مشاوره مدیران دستگاه‌های اجرایی با افراد متخصص، متعهد و خبره موجب می‌شود سطح کیفی کارهای صورت گرفته، ارتقا یابد.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصمیماتی که در نشست‌ها گرفته می‌شود باید خروجی مطلوبی به همراه داشته باشد و این خروجی قطع‌ به یقین در نحوه عملکرد شهرداران در مدیریت امور شهری مشهود است.

روزبه ادامه داد: چنین مطالباتی در نظام ارزشیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی اثرگذار است و شهرداران به عنوان مدیران مجموعه مدیریت شهری باید به صورت مستمر در جلساتی که برگزار می‌کنند، گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی ضروری است، عنوان کرد: با توجه به افزایش دو برابری تعداد خودروها نسبت به جمعیت شهرها ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: آموزش‌های فرهنگ شهروندی باید رفتارهای انسانی در بلند مدت را مورد هدف قرار داده و از آسیب‌های رفتاری در شهرها جلوگیری کند بنابراین نگاه جامع در این راستا ضروری است.

روزبه گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید قسمت عمده انرژی و زمانی که در اختیار دارند را به کارهای اساسی و بلند مدت اختصاص دهند زیرا تجربه ثابت کرده اگر نگاه‌های بلند مدت در 20 سال قبل وجود داشت، الان وضعیت بهتری در مدیریت شهری داشتیم.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات در سال جاری بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری قطع‌ی به قین حساسیت بیشتری روی عملکرد و نحوه تعاملات مجموعه مدیران وجود دارد بنابراین انتظار می‌رود مدیران نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه شهرداران گرایش‌های سیاسی خود را نباید در عملکرد اداری دخالت دهند، خاطرنشان کرد: شهرداران باید در عملکرد مدیریت شهری تمام محلات، کوچه‌ها و خیابان‌ها را مورد توجه قرار دهند و اگر جز این باشد برخلاف جوانمردی یک شهردار است.

روزبه افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم شهرداران باید بر نحوه تردد خود در محافل، مهمانی‌ها و اجتماعات مردمی دقت بیشتری داشته باشند تا شبهه‌ای به وجود نیاید.

وی با تأکید بر اقامت شهرداران در حوزه محل خدمت خود اضافه کرد: تمام شهرداران باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشند و سهل‌انگاری در این امر پذیرفته نیست.

استاندار قزوین ادامه داد: وظایف شهرداران تنها نصب پلاکاردهایی در خصوص تبریک و تسلیت مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهرها نیست بلکه مدیریت شهری مسائل تخصصی است که باید مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و این امر مهم باید به یک باور در بین آن‌ها تبدیل شود.

روزبه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ ماه‌های محرم و صفر برای آموزش فرهنگ شهروندی گفت: مراسم‌ها و برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر بهترین فرصت برای آموزش فرهنگ شهروندی است زیرا قشرهای مختلف مردم جامعه در این برنامه‌ها و مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین باید تدابیری اتخاذ شود تا در این ماه‌ها که برخی از هیئت‌ها و مردم اقدام به پخش نذورات در سطح شهر می‌کنند، بهداشت کوچه‌ها و خیابان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار قزوین یادآور شد: رعایت حقوق دیگر شهروندان، احترام به حقوق همسایه و پرهیز از عدم رعایت حق‌الناس که هم در آموزه‌های دینی به آن‌ها تأکید شده و از موضوعات اساسی فرهنگ شهروندی به شمار می‌رود نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار