۱۹ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
کد خبر: ۱۰۷۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ شهری در استان فارس دارای وضعیت قرمز کرونایی نیست، گفت: هم اکنون ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت نارنجی در دو شهرستان اوز و سرچهان افزود: وضعیت شهرستان‌های شیراز، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، بیضا، بوانات، خرامه، خرم بید، خَفر، خُنج، داراب، رستم، سپیدان، فسا، کوه چنار، لارستان، جویم، نی ریز و ممسنی نیز در حالت زرد قرار دارد.

همچنین وضعیت ۱۶ شهرستان اقلید، آباده، بختگان، جهرم، زرین دشت، زرقان، سروستان، کازرون، قیروکارزین، فیروزآباد، فراشبند، کوار، گراش، لامرد، مرودشت و مهر نیز در نقشه رنگبندی کرونایی استان، به رنگ آبی است.

او همچنین از کاهش آمار‌های کرونا در فارس خبر داد و افزود: در شرایط کنونی نیز نیاز است هوشمندانه عمل کرده و این کاهش آمار‌ها باعث نشود که مردم استان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه باشند؛ به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید همچنان با رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، در حفظ و ارتقای سلامت خود کوشا باشند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سطح جامعه، از مردم خواست در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار