همزمان باهفته فراجا برنامه تئاتر درمانی با رویکرد ارتقاء سلامت روانی در جوامع هدف در حال اجراست.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 10 October 2022

به گزارش تابناک مرکزی ؛سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای برنامه تئاتر درمانی با رویکرد ارتقاء سلامت روانی در جوامع هدف خبر داد.

سرهنگ"محمد مظفر" در تشریح این خبرگفت: یکی از شیوه‌های متداول که در دهه اخیر از سوی روانشناسان با همفکری هنرمندان نمایشی برنامه ریزی و درپیشگیری و درمان آسیب دیدگان اجتماعی و یا گروه‌های در معرض خطر اجرا می‌گردد تئاتر درمانی است.

سرهنگ مظفر افزود: شیوه تئاتر درمانی از جمله گونه‌های بسیار تخصصی هنر‌های نمایشی است که در فرایند بین رشته‌ای شامل روانشناسی و تئاتر عمدتا می‌کوشد در شکل دهی نمایشی و مخاطبان نسبت به رفع یا اصلاح یا ایجاد موضوعی مرتبط با حوزه روان درمانی در نزد تماشاچیان بپردازد. این شیوه جهت نیل به هدفی خاص و متناسب با نوع مشکلات جمعیت‌های هدف و جغرافیای جوامع هدف متفاوت است.

او با اشاره به اینکه این برنامه با هدف ارتقاء سلامت روانی اجتماعی مردم در طول هفته فراجا اجرا می‌گردد اضافه کرد: بر اساس اطلس آسیب‌های روانی اجتماعی در استان اجرا‌های جذابی را با لهجه اراکی و با استفاده از یکی از برجسته‌ترین گروه‌های نمایشی به مرحله اجرا گذاشته است.

سرهنگ مظفر گفت: مهم‌ترین اهدافی که در اجرای تئاتر درمانی از سوی پلیس استان دنبال می‌شود، به تصویر کشیدن آسیب‌های روانی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های روانی اجتماعی پیرامونی، آموزش مهارت‌های زندگی، تبلیغ و معرفی خدمات مراکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس است.

او همچنین افزود: در حال حاضر این برنامه با هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان در سطح مدارس در حال انجام می‌باشد و در حاشیه این نمایش‌ها با حضور یکی از روانشناسان مرکز مشاوره آرامش به سوالات و ابهامات روانشناختی تماشاچیان به صورت کارشناسی پاسخ داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار