رئیس سازمان استخدامی کشور: افزایش بهره وری دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواسته‌ای همگانی است.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 11 October 2022

 میثم لطیفی در نشست با نخبگان و صاحب نظران استان یزد گفت: بین علم و حکمت فرق وجود دارد؛ علم به معنی دانستن و حکمت به معنای توانایی به کار بردن دانسته هاست و باید به تفاوت این دو معنا توجه داشت.

وی با تاکید بر بهره وری در دستگاه‌های اجرایی و دولتی گفت: افزایش بهره وری در دستگاه‌ها از مطالبات رئیس جمهور است که باید در این راستا تلاش مجدانه صورت گیرد، چراکه راهی غیر از بهره وری در دستگاه‌ها نداریم.


رئیس سازمان استخدامی کشور درباره رسمی شدن نیرو‌های قراردادی اظهار داشت: آیا با رسمی شدن نیرو‌های قراردادی بهره وری افزایش می‌یابد؟ برخی گزاره‌های خلاف این مساله را نشان می‌دهند.


لطیفی ادامه داد: ماهانه به ۶ میلیون نفر در کشور حقوق می‌دهیم و در ماه گذشته ۶۸ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارکنان دولت پرداخت شد.


همچنین در این نشست تعدادی از صاحب نظران استان پیرامون مسائل و ساختار اداری و آسیب‌های سیتم اداری کشور مباحثی مطرح کردند.


کمبود نیروی متخصص در برخی ارگانها، بروکراسی اداری و کاغذ بازی، عدم خلاقیت و انگیزه پایین بعضی کارکنان، فرسوده بودن برخی ساختمان‌های اداری، اجرایی نشدن بعضی مصوبات مجلس، نبود سامانه بروز برای میزان اجرای قوانین، نبود آموزش کافی در راستای رسته شغلی کارکنان و نبود زیرساخت مناسب در برخی دستگاه‌ها متناسب با اهداف از جمله مواردی بود که مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار