نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس گفت: با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی به چرخه ارائه خدمات سلامت اورژانس فارس پیوست.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 15 October 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: با تلاش و پیگیری محمد مهدی فروردین حسب نیاز منطقه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ارزش ۵ میلیارد تومان به ناوگان اورژانس ۱۱۵ شهرستان فیروزآباد و یک دستگاه آمبولانس بیمارستانی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان به ناوگان ۱۱۵ اورژانس شهرستان قیروکارزین اختصاص داده شد.

محمد مهدی فروردین در آئین رونمایی از این خدمات جدید، گفت: این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی با هزینه حدود ۲۰ میلیارد تومان به سیستم خدمات رسانی مجموعه سلامت وارد می شود.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به امکانات اتوبوس آمبولانس های رونمایی شده، از امکان مراقبت همزمان از هشت بیمار خبر داد و افزود: این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به سه شهرستان فیروزآباد، سپیدان و لامرد به عنوان گلوگاه های حساس استان فارس اختصاص یافته است.

حسینی در مورد سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز که رونمایی شد، گفت: این سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز به شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان اختصاص یافته که امیدواریم در سرویس دهی خدمات اورژانسی در این مناطق و افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان ها نقش موثری ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع هزینه صرف شده برای این خدمات جدید را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این هزینه معادل حدود پنج میلیارد تومان برای هر دستگاه اتوبوس آمبولانس و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر دستگاه آمبولانس است.

او اضافه کرد: تمام این خدمات تولید داخل بوده و با کیفیت بسیار خوب و رعایت استانداردهای لازم تهیه شده است.

حسینی اعتبارات هزینه شده در این زمینه را از محل اعتبارات اورژانس ۱۱۵ و اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به رونمایی از سه اتوبوس آمبولانس و سه آمبولانس بیمارستانی گفت: با توجه به لزوم بازنگری و تهیه جایگزین ناوگان آمبولانس بیمار بری بیمارستان های کشور و اجرای این موضوع در برنامه امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل مربوطه سه دستگاه آمبولانس با اولویت مراکز درمانی شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان تهیه و برای استفاده در بیمارستان ‌های این سه شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار