فرهاد طهماسبی: اما هیچ تدبیری برای مقابله با نشر اکاذیب و ساماندهی فضای مجازی در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: فرهاد طهماسبی با اشاره به ضرورت تصویب قانون بازدارنده برای مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی اظهار داشت: نشر اکاذیب در فضای مجازی، به عنوان عمل مجرمانه تلقی می شود و با دروغ‌هایی که در فضای عمومی منتشر می شود، روزانه این عمل مجرمانه در حال تکرار است.

وی ادامه داد: اما هیچ تدبیری برای مقابله با نشر اکاذیب و ساماندهی فضای مجازی در نظر گرفته نشده است.

طهماسبی بیان کرد: البته مجلس شورای اسلامی، موارد مرتبط با فضای مجازی که از درجه اهمیت کمتر یا همسان با این موضوع بوده را بررسی کرده اما به طور مشخص به نشر اکاذیب نپرداخته است.

این دکترای حقوق با اشاره به خلأ قانونی و ضعف موجود در این زمینه تصریح کرد: این خلأ قانونی باعث هنجارشکنی در جامعه می شود که آثار و تبعات آن نیز در سطح جامعه قابل رویت است.

وی ادامه داد: مهم ترین تبعات منفی نشر اکاذیب در فضای مجازی، این است که اعتماد عمومی مردم به کارگزاران نظام و مسئولان مخدوش می‌شود و اعتمادسازی مجدد، تا حدی زمان‌بر است.

نماینده نی ریز و استهبان بر برخورد قانونمند با نشر اکاذیب در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: برخورد قانونی با این تخلف، رویکردی است که مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، نظم و امنیت با ساماندهی فضای مجازی ایجاد می‌شود چرا که همه برخوردهای امنیتی فیزیکی نیست بلکه نظم‌بخشی نیز ضرورت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار