رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روند افزایشی شیوع بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 31 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر وحید حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، چالش مهم حوزه سلامت استان طی روزهای اخیر را روند رو به گسترش شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، مهم‌ترین راهکارهای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های شایع فصل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان فارس خواست تا در صورت مشاهده علائم بیماری به مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی در استان فارس مراجعه کنند.

دکتر حسینی همچنین پرهیز از تماس با دیگران در صورت بروز علائم بیماری را راهکاری برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی دانست که باید از سوی تمامی افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین از افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان زیر پنج سال، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی خواست تا نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کرده و تمامی گروه‌های هدف را به دریافت دزهای تکمیلی واکسن کرونا و افزایش ایمنی در برابر این بیماری در شرایط کنونی دعوت کرد.

او همزمانی ابتلاء به دو بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا با توجه به شیوع آن در جامعه را تهدیدی برای سلامت افراد عنوان کرد و از مردم استان خواست تا نسبت به پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توجه جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار