معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ استان فارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع انسانی متخصص، قادر است الگویی را برای مدیریت فضای مجازی ارائه دهد و در نخستین گام، شورای راهبری با حضور استاندار فارس شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 09 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور چهارشنبه در سی و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان فارس افزود: سازوکار جلسات این شورا مربوط به ۲۵ سال پیش است، زمانی که فضای مجازی موضوعیت نداشت اما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شورایی برای راهبری مباحث فضای مجازی هستیم که در استان فارس، این شورا با عنوان شورای هدایت و توسعه فضای مجازی شکل خواهد گرفت.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس با آسیب‌شناسی برخی شوراهای فعال در سطح استان، بر کوچک و چابک بودن شورای اطلاع رسانی با هدف تأثیرگذاری و عملیاتی بودن تصمیمات تأکید کرد.
محبی پور گفت: بر این باور هستیم که شورای اطلاع‌رسانی استان باید در مواقع بحران، به سرعت تشکیل جلسه دهد و در ارتباط با چگونگی و فرایند اطلاع‌رسانی در آن مقاطع زمانی تصمیم‌گیری کند.

حمیدرضا قانعی دبیر این شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه بر لزوم ارائه تحلیل‌ از وقایع در رسانه‌ها با هدف روشن‌گری درباره ابعاد مختلف رخدادها در رسانه‌ها تأکید کرد و مشارکت اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در این راستا را خواستار شد.

هادی بستام مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در این جلسه بر لزوم شکل‌گیری سازوکارهایی برای فعالیت منسجم رسانه‌ای در استان تأکید کرد و گفت:‌ ارائه اخبار دست اول مسئولان درباره رخدادهای استان به رسانه‌ها، می‌تواند در جنگ ترکیبی حائز اهمیت باشد و رسانه‌های داخلی بتوانند به خوبی روایت اول و دقیقی از رخدادها را به اطلاع مخاطبان برسانند.

این جلسه با طرح دیدگاه‌های صریح اعضای شورای اطلاع رسانی استان فارس درباره فرایند اطلاع‌رسانی رخداد حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه بود و با توجه به فراهم شدن امکان حضور فعالان خبری حدود سه ساعت پس از واقعه تلخ حرم در این آستان مقدس، پیشنهادهایی در خصوص تسهیل حضور خبرنگاران و عکاسان در صحنه بحران مطرح شد.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است. در این حادثه سه دانش‌آموز شهید شدند.
بنا بر آخرین اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان هفت نفر از مجروحان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بستری هستند که از این تعداد، ۶ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
پیش از این، وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: تروریست‌های مذکور، در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار