مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 30 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئولان نانجینگ شهر خواهر خوانده شیراز و مسولان سفارت ایران در چین در آیینی، مجسمه و سردیس سعدی را در این شهر نصب کردند.
اسدی شهردار شیراز از طریق ارتباط تصویری در آیین رونمایی از سردیس استاد سخن، با بیان اینکه این کلانشهر، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین، قطب مهم علمی و دانشگاهی و پزشکی کشور است افزود: شیراز شهر گنبد‌های فیروزه‌ای برافراشته، شهر باغ‌های کهن و مساجد باشکوه است.

شهردار شیراز با یادآوری رونمایی از تندیس نویسنده شهیر چین "سائوشچین" خالق یکی از برترین آثار ادبیات کلاسیک چین در باغ تاریخی جهان‌نمای شیراز گفت: این تبادل فرهنگی ارزشمند در پنجاه و یکمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور و درحالی که مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، با عزم و اراده راسخ درصدد تقویت و گسترش همه‌جانبه مناسبات بین دو کشور هستند، فصل جدیدی در روابط بین دو شهر را نیز رقم خواهد زد.
به اعتقاد شهردار شیراز؛ این ابتکار که به‌طور یقین باید با تبادلات فرهنگی، علمی و تجاری بیشتر بین دو شهر توأم شود، فرصتی برای پیوند عمیق‌تر مردمان دو کشور فراهم خواهد کرد.

دنگ ژیی قائم‌مقام شهردار نانجینگ و رمضان پرواز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگ‌های نیز از سخنرانان این آیین بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار