مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت دیم گلرنگ از نیمه‌های آذر در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 03 December 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گلرنگ علاوه برکاملینا، گیاهان دارویی، گندم و جو و غیره یکی دیگر ازمحصولات مشمول حمایت های طرح جهش تولید در دیمزارهاست اظهار کرد: پیش بینی می شود، سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

امیریان با بیان اینکه ارقام صفه و فرامان و گلدشت به منظور کشت در شرایط دیم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سه تن بذر گلرنگ توسط کارگزاری تعاونی تولید قاسم آباد واقع در بخش درودزن این شهرستان تهیه شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

به گفته امیریان ؛ تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر، این گیاه را در زمره گیاهان قابل کشت در دیم زارها قرار داده است وکشت آن در اراضی کم بازده و دیم زیر شبکه سد درودزن مورد توجه قرار گرفته است.

او بیان کرد: گیاه روغنی گلرنگ به دلیل داشتن دوره‌ی رشد کوتاه و عمق ریشه‌ی زیاد، مقاوم به کم آبی و شوری مقاوم و به شرایط آب و هوایی این منطقه سازگار است و باعث بهبود بافت خاک شده و در تناوب با گندم باعث اختلال در چرخه زندگی آفات، بیماری ها و علفهای هرز می شود.

برچسب ها: کشت ، گلرنگ ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار