کشت گلرنگ در دیم زار‌های شهرستان مرودشت آغاز شد
کد خبر: ۱۰۸۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 16 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس مسئول طرح جهش تولید در دیم زار‌های جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت دیم گلرنگ از نیمه‌های آذر در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.
امین شادکام با بیان اینکه گلرنگ یکی از محصولات مشمول حمایت‌های طرح جهش تولید در دیمزارهاست افزود: پیش بینی می‌شود، سطح زیر کشت این محصول نسبت به پارسال افزایش یابد.
او با بیان اینکه ارقام صفه، فرامان و گلدشت برای کشت در شرایط دیم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سه تن بذر گلرنگ توسط کارگزاری تعاونی تولید قاسم آباد واقع در بخش درودزن این شهرستان تهیه شده و آماده تحویل به متقاضیان است.
شادکام گفت: تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر، این گیاه را در زمره گیاهان قابل کشت در دیم زار‌ها قرار داده و کشت آن در اراضی کم بازده و دیم زیر شبکه سد درودزن مورد توجه قرار گرفته است.
کارشناس مسئول طرح جهش تولید در دیم زار‌های جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: گیاه روغنی گلرنگ به دلیل داشتن دوره‌ی رشد کوتاه و عمق ریشه‌ی زیاد و مقاومت به کم آبی و شوری به شرایط آب و هوایی این منطقه سازگار است و باعث بهبود بافت خاک شده و در تناوب با گندم باعث اختلال در چرخه زندگی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.

برچسب ها: کشت ، گلرنگ ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار