طول بزرگراه‌های کشور به ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر معادل ۵۶۸ برابر قبل از انقلاب و طول آزادراه‌های کشور به ۲۷۹۳ کیلومتر معادل ۳۷ برابر پیش از انقلاب رسیده است.این در حالیست که سهم استان فارس از این ۲۷۹۳ کیلومتر آزادراه صفر کیلومتر و در حوزه بزرگراهی هم بسیار ضعیف است.این فقر چند ده ساله آنجا دردناک تر می‌شود که بدانیم استان فارس سال‌هاست در صدر تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای است.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ 04 December 2022

به گزارش تابناک فارس:بر اساس گزارش‌های آماری وزارت راه و شهرسازی، طول بزرگراه‌های کشور در پایان آبان ماه ۱۴۰۱ به ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر و طول آزادراه‌های کشور به ۲۷۹۳ کیلومتر رسیده است.

طبق این گزارش طول بزرگراه‌های کشور به ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر معادل ۵۶۸ برابر قبل از انقلاب و طول آزادراه‌های کشور به ۲۷۹۳ کیلومتر معادل ۳۷ برابر پیش از انقلاب رسیده است.

این در حالیست که سهم استان فارس از این ۲۷۹۳ کیلومتر آزادراه صفر کیلومتر و در حوزه بزرگراهی هم بسیار ضعیف است.

حتی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم پارسال در آیین معارفه اش به فقر استان در حوزه راه اذعان کرده است.

محمودرضا طالبان  ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در مجموع استان در بحث بزرگراهی ضعیف هستیم و این استان نسبت به استان‌های هم‌تراز در حوزه راه فقیر است.

این فقر چند ده ساله آنجا دردناک تر می‌شود که بدانیم استان فارس سال‌هاست در صدر تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

پر واضح است که ارتقای جاده‌های استان فارس از دهه ها پیش می‌بایست در اولویت پروژه‌های ملی و استانی قرار می‌گرفته است و این تعلل گناهی نابخشودنیست.

 

 

برچسب ها: جاده ، راه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار