معاون علوم پزشکی استان قزوین مطرح کرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور و استان قزوین بیماری سرطان بوده که با تغییر سبک زندگی می‌توان این عامل را کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 08 October 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سعید اسکویی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به اهمیت ارتقای سطح سلامت عمومی در استان قزوین، اظهار داشت: نخستین عامل مرگ ومیر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و دومین عامل مربوط به انواع سرطان است.

وی با بیان اینکه در حدود 50 تا 70 درصد موارد سرطان در افراد را می‌توان درمان یا کنترل کرد گفت: تشخیص سرطان در مراحل اولیه از نکات مهمی در راستای این بیماری محسوب می‌شود که ورود جدی روحانیون در این زمینه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه با تغییر در سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی می‌توان احتمال ابتلای افراد به بیماری سرطان را کاهش داد، گفت: عدم استفاده از سیگار، داشتن فعالیت‌های بدنی، مصرف (پنج تا 9 واحد که معادل 450 گرم ) سبزی و میوه‌جات در روز می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

اسکویی افزود: چاقی، مصرف چربی‌های جانوری، روابط جنسی کنترل نشده، فعالیت‌های سنگین بدنی، مصرف الکل و غذاهای پرچرب احتمال ابتلای افراد به بیماری سرطان را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه  استفاده از فرآورده‌های لبنی کم‌چرب به جذب کلسیم و ویتامین D کمک می‌کند، تصریح کرد: با استفاده از فرآورده‌های لبنی می‌توان کمبود ویتامین D را در افراد برطرف کرده چراکه با تأمین این ویتامین‌ها در افراد  احتمال ابتلای افراد به سرطان نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به دیگر عواملی که در ابتلا به سرطان مؤثر است، خاطرنشان کرد: عوامل محیطی همچون آلودگی هوا، آلودگی‌های صنعتی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، نور مستقیم خورشید خطر ابتلا به انواع سرطان را در افراد افزایش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار